Helaas teleurstellend
Correcte en vriendelijke behandeling aan de balie. Ben er ook van overtuigd dat de beurt goed is uitgevoerd. Waar ik mij echter zeer aan stoor is dat de beurt van een Peugeot geleid wordt door Peugeot zelf. Er wordt na 4 jaar b.v. Automatisch er vanuit gegaan dat de bougies verwisseld moeten worden, en dat remvloeistof verwisseld moet worden. Ook ieder jaar het interieur filter verwisselen, terwijl er tussen beide beurten de auto slechts 8000 kilometer heeft gereden. Er wordt geen beurt gedaan om te kijken of het nodig is om iets te vervangen maar omdat het standaard is. Met als gevolg een toren hoge rekening. Tevens het effect van de Peugeot assistance kaart beN je bijna verplicht om ieder jaar een beurt tegeven, terwijl mijn auto aangaf dat ik nog 16.000 km kon rijden voordat een beurt nodig was. Als klap op de vuurpijl kreeg ik van de verkoper van de garage ongevraagd, naar aanleiding van een bezoek van een aantal weken geleden, opeens een nieuw bod op een andere auto waar wij naar hadden gekeken. Onder het mom van de hoge rekening van de beurt. Ik kon nu de bewuste auto voor 3000 € goedkoper krijgen. Is dit uit coulance of ben ik enkele weken geleden belazerd. Want had ik toen toegehapt had ik genoemd bedrag dus teveel betaald, zo voelt het tenminste. Tot slot kwam ik er achter dat de nieuwe banden die geplaatst zijn voor veel minder geld te verkrijgen zijn, de uitleg hiervoor was dat op internet alles goedkoper is en dat er ook een marge wordt berekend. Die was 70 € per band. Dit alles heeft mij doen besluiten om afscheid te nemen van de Peugeot garage, waar ik toch de laatste 15 jaar 4 auto’s heb gekocht, Ik ga een garage zoeken waar ik voor een eerlijkere prijs mijn auto in onderhoud kan doen. Tot slot het verzoek om toch vooral de garage met een 9of een 10 te beoordelen, want dan maak je kans op een elektrische fiets. Te triest voor woorden.
Met vriendelijke groet,
A van den Ham.