Een en al verbazing
Tijdens grote beurt werd filmpje gemaakt waarin o.a. getoond werd, dat de accu vervangen diende te worden. Vond ik vreemd, daar die afgelopen januari al was vervangen. Dat gemeld hebbende werd er afgesproken, dat de accu onder garantie toch zou worden vervangen. Bij het ophalen van de auto constateerde ik, dat er niets over het vervangen van de accu in de papieren/ factuur was te vinden. Bij navraag bleek de accu niet vervangen te zijn. Men had hem na demontage nogmaals gemeten en toen geconstateerd, dat hij alleen opgeladen diende te worden. Het opnieuw meten werd gedaan omdat het een garantiegeval was. Er zou een briefje moeten zijn met daarop de resultaten van de tweede meting, maar dat werd helaas niet gevonden.
Uit coulance bood men aan dat ik over b.v. een week nogmaals langs mocht komen om een gratis accumeting te laten verrichten. Toen ik vroeg waarom er niet meegedeeld was dat de accu niet vervangen was en ik dit zelf moest ontdekken, bleef men mijnwet antwoord schuldig en werd er verwezen naar de garantiebepalingen van de fa. Broekhuis.
35 jaar klant bij de achtereenvolgende Ford dealers in Amersfoort en dan zo behandeld te worden, dat maakt duidelijk dat de meerwaarde van de merkdealer een achterhaalde zaak is.
Een dag later werd ik gebeld en kreeg ik de boodschap, dat men begrepen had, dat ik niet te spreken was over de gevolgde procedure en intern er nog eens over gesproken hadden en alsnog met het voorstel kwamen, dat de accu alsnog vervangen gaat worden.