Verplichten je tot onnodige uitgaven.
Opgelet. Voordat je ervoor kiest om je Mazda bij deze dealer te laten onderhouden voor het behouden van je fabrieksgarantie, lees het volgende. Deze dealer vind de 300+ euro die je jaarlijks betaald voor het behouden van je fabrieksgarantie niet voldoende en dwingt je tot onnodige en hoge extra uitgaven bovenop de 332,02 euro die je al betaald voor de jaarlijkse onderhoudsbeurt. Los van het feit dat dezelfde beurt in 1 jaar tijd 40euro duurder is geworden en er geen gespecificeerde rekening is gegeven, vind ik het prima en begrijpelijk dat er jaarlijks een onderhoudsbeurt moet worden uitgevoerd voor het behouden van mijn fabrieksgarantie. Deze garage zet je in een positie waarbij je gedwongen wordt om bovenop op de jaarlijkse kosten voor de onderhoudsbeurt nog honderden euro's extra uit te geven. Zo moest ik mijn remvloeistof a 63euro en mijn intererieurfilter a 70 euro te vervangen. Zelf als autobestuurder ben ook verantwoordelijk voor het onderhouden van mijn auto. Om deze reden heb ik zelf na 2 jaar al gekeken naar de kwaliteit van mijn remvloeistof, waarbij de indicator aangaf dat deze nog op 0% stond en helder was van kleur. Dit heb ik een week voor de beurt gecontroleerd en hiervan heb ik een foto genomen als bewijs. Ook heb ik vorig jaar zelf mijn interieurfilter vervangen en maak ik deze ook regelmatig schoon door bladeren en vuil te verwijderen, aangezien ik het belachelijk vind dat de garage 70euro in rekening zou brengen voor een handeling van 2 minuten werk en materiaalkosten welke niet eens in de buurt komen van de 70euro die Mazda Mulder in rekening brengt. De tijden waarin we momenteel leven zijn al duur genoeg. Ik vind het leuk om zelf met mijn auto bezig te zijn en neem ook graag zelf mijn verantwoordelijkheid voor het onderhouden ervan. Nu heb ik te horen gekregen dat mijn garantie is vervallen voor de remhydrauliek, ABS pomp en blowermotor en ontwaseming.