We verkopen slechts auto's
Voordat je een auto koopt: Nette showroom, prettige sfeer, prima verkopers zoals ik ze eigenlijk nog niet eerder heb gezien. Geen opdringerige verkooptactieken zoals je elders wel eens ziet. Mede hierdoor een mooie deal gesloten voor een Mazda 2 occasion waar de verkoopadviseur ook écht zijn best voor heeft gedaan.
Nadat de auto is gekocht: Na een maandje terug voor loslatende raamrubbers aan mijn destijds 20 maanden jonge auto. Ze stonden niet direct te springen er iets aan te doen tot ik erop aandrong. Het kon allemaal niet zo'n kwaad. En dan hebben we het slechts over een paar rubbers op een "certified occasion" waar "alles aan klopt", met 2 jaar garantie. Nu wil ik een paar opties laten in bouwen. Email formulier ingevuld en mijn wensen geuit en prijsinformatie opgevraagd. Geen reactie. Gebeld en alles vriendelijk uitgelegd. Prima, zou terug gebeld worden. Niet gebeurd. Whatsapp dan proberen. Hier kreeg ik wel wat bruikbare informatie op maar onvolledig. Wat gaat dit allemaal ontzettend moeizaam. Ik vraag slechts om een paar opties en de prijzen.
Wat wil nu het geval, het is niet slechts Mulder-Mazda. Bij een andere dealer precies hetzelfde. Geen reactie op email, geen terugbelactie. Van één andere dealer wel een reactie maar amper antwoord op mijn vragen.
Laat ik Mazda Nederland eens proberen. Telefonisch onmogelijk om iemand te spreken te krijgen. Slechts een voicemenu en een optie om jawel, terug gebeld te worden. Tot driemaal toe geprobeerd. De moeite genomen om een vriendelijke, constructieve email op te stellen en je raadt het al... geen reactie.
Mazda bouwt topauto's. Niets dan lof voor de ontwerpers en technici. Alles eromheen, laat maar. Wat een totale desinteresse in klanten. Hoe kan ik een Mazda dealer erop vertrouwen adequaat en betrouwbaar onderhoud te verrichten als auto's verkopen slechts het enige is waar ze voor warm draaien? Jammer, hoe goed mijn 2 ook is, Mazda is niet mijn merk en hij zal binnen een jaartje weer ingeruild worden.