Filters

4

Praatjes vullen geen gaatjes

Heb bij dit bedrijf 3 aansluitingen geregeld wat op zich redelijk gemakkelijk ging maar wel met wat onenigheid over of het huis van mij zou zijn of niet. Werd mij gewoon gezegd u bent niet de eigenaar want bij deze aansluiting staat geen gebouw! Staat er wel en ik ben de eigenaar. Heb een accu gekocht op advies van Frank energie die kan je dan tussen 4 en 7. Jaar terug verdienen met slimhandelen heb er 17000 euro in gestoken. En daar wringt voor mij de schoen je kunt er alles over lezen bij hun en als je belt dan leggen ze het uit en dan kan je gewoon geld kunt verdienen en soms er een dagje er tussen kan zitten dat je negatief uit komt maar in de praktijk verdien je de thuisbatterij in ongeveer 7 jaar terug. Bij mij is het echter zo dat mijn verbruik met 1250 kilowattuur is gestegen en de terug leververgoeding met 1050 kilowattuur met een prijsverschil van -€70 en de verdiensten zijn €150 - €70 is €80 en dit is mijn beste maand. Dat je meer inkoopt dan voorheen lijkt mij logisch maar dat dat meer als 12000 kilowattuur per jaar zou zijn en dat die apart gerekend zou worden had ik graag geweten. En ik had ook graag een verklaring van Frank energie gehad hoe ik met deze inkomsten ooit de accu terug kan verdienen maar op deze mail krijg je alleen maar algemene informatie maar geen antwoord daarom Frank energie praatjes vullen geen gaatjes p

  • Aanbevelen? Nee
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
1

Frank ziet zijn klanten als goedkope bank.

Korte schets van mijn ervaring met Frank Energie: - Aanvraag variabel contract via Independer.nl, ingangsdatum 1-11-2023, voorschot bedrag circa €240. - Eerste mail van Frank: "wij hebben je verbruik aangepast, je voorschot bedrag is nu hoger", geen vermelding van wat het verbruik volgens hen zou zijn. - Tweede mail van Frank (dag later): "je voorschot bedrag is €290" en "ohja, levering kan pas vanaf 19-11-2023 (i.p.v. 1-11)". - Nadat ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ben met de verhoging van het voorschot bedrag hebben ze het netjes weer teruggezet naar het door mij ingeschatte verbruik. So far so good! - Het was echter niet mogelijk om de datum te vervroegen, naar 1-11 i.p.v. 19-11, daarvoor moest ik een dynamisch contract afsluiten met een spoedaanvraag. - Per mail aangegeven dat dit op zich akkoord is, mits het qua voorschotbedrag redelijk hetzelfde zou zijn. - Dat kon dus absoluut niet, want volgens Frank Energie ben ik in één keer een groter risico nu ik (op hun verzoek) een spoedaanvraag indiende. Daarom moest ik, naast het maandelijks voorschot bedrag van circa €250, een waarborgsom betalen van circa €500. Deze waarborgsom krijg ik op zijn vroegst pas na 12 maanden terug (mits er in die periode geen enkel issue met de incasso zou zijn geweest). - Voor de goede orde: ik ben nergens een wanbetaler, staat dus ook niet in een of ander BKR register of wat dan ook. Ook ben ik niet geweigerd bij een andere energieleveranciers of iets van dien aard. Nadat ik heb uitgelegd dat ik niet begrijp waarom ik in één keer een extra risico zou vormen en dat ik prima bereid ben om een regulier voorschotbedrag per direct over te boeken bleek het nog steeds niet mogelijk te zijn om iets te veranderen aan de waarborgsom. Toen me dat duidelijk was geworden heb ik besloten om niet met Frank Energie in zee te gaan. Vervolgens een andere partij benaderd, hierbij geen enkel probleem ervaren, geen waarborgsom of wat dan ook nodig, alleen het reguliere voorschotbedrag. Ook lever

  • Aanbevelen? Nee
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Positief

Gewoon veel minder betalen

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Prima aanbieder met duidelijke en transparante facturen.

Hartstikke tevreden en lagere kosten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
8

Tot nu toe tevreden, inzicht mag wel wat beter

Geen enkele probleem gehad met FrankEnergie. Wel fijn als de app iets duidelijker inzicht geeft in welke kosten ik exact zie.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
8

frank energie, lekker fris!

Wij zijn vorig jaar overgestapt naar frank energie en dat bevalt ons goed. Leuk zou het zijn als we de rekening verder naar beneden kunnen brengen met raad en advies.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Overzichtelijk duidelijk en heeft mij al veel bespaart

Frank energie geeft in de app erg duidelijk aan wat de kosten zijn op dat moment en wat je verbruik is geen hoge verwachte bedragen die toch nooit kloppen kom je niet voor verrassingen te staan je betaald wat je gebruik en is duidelijk en overzichtelijk

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
7

Duidelijke app.

Even wennen aan de berekeningswijze en statistieken.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Spanningsloze overstap naar een goed stromende energie provider

Na een tip te hebben gekregen over het bestaan van dynamische energiecontracten ben ik mijzelf gaan verdiepen in diverse aanbieders en contractvormen. Al snel bleek dat Frank energie in de meeste gevallen als beste, maar vooral als betrouwbaarste leverancier tevoorschijn kwam. Aan de hand van die positieve recenties de stap genomen en overgestapt van een vast contract naar een dynamisch contract bij Frank energie. Dankzij alle horrorverhalen die je altijd hoord bij het overstappen toch wel even een aantal dagen in spanning gezeten of dit hier ook zo zou gaan, maar wat bleek alles ging geruisloos en vlekkeloos. De app werkte direct goed, alle afrekeningen gingen direct goed en ook het opladen van mijn electrische auto met de app in de hand werd vele malen gunstiger en goedkoper. En ja je moet even wachten totdat je het bedrag wat je bespaard terugkrijgt, maar dat is niet meer dan logisch als alle variabelen zo kunnen verschillen. Uiteindelijk komt alles gewoon goed en kan ik iedereen aanraden zo snel mogelijk over te stappen naar Frank Energie. Kortom een meer dan tevreden klant.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
8

Probleemloos en n.m.m. goede tarieven

Van de soms negatieve uitlatingen in enkele reviews heb ik nog niets ervaren. Dus begonnen met het voordeel van de twijfel in de hoop en met de verwachting dat de twijfel in de toekomst verdwijnt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
9

Bij Frank betaal ik nooit te veel voor mijn energie

Ik dacht goed af te zijn met een vast energiecontract. Dankzij Frank weet ik beter. Ik heb een nu een helder inzicht in de energiekosten. Met de supereenvoudige app zie ik precies wat ik betaal en waarvoor. Zo weet ik zeker dat ik nooit te veel betaal voor mijn energie. Ik beperk energiekosten door het verbruik aan te passen aan het prijsverloop. Dit motiveert mij plannen te maken om mijn energiekosten te verlagen en bij te dragen aan een duurzame wereld.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
9

Duidelijk, helder en inzichtelijk.

De app werkt uitstekend; hierdoor heb je een goed inzicht op de kosten, het verbruik, besparingen enz..

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
6

Tevreden

Tot heden tevreden, maar de winter moet nog komen. Het voorschot wordt hoog ingezet voor de maand vooruit. Is dit nodig?

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Slimme, Gebruiksvriendelijke Energie-app met Voordelige Tarieven

Frank Energy biedt een uitstekende app voor hun energiediensten. De app is slim en gebruiksvriendelijk, waardoor klanten gemakkelijk hun energie kunnen beheren. Het beste van alles is dat de prijzen laag zijn. Een geweldige combinatie van efficiëntie en betaalbaarheid voor energiebewuste consumenten.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
7

Prima inzichtelijk

Goed inzichtelijk in de app. Jammer dat je het niet op de website zelf kan inzien op bijvoorbeeld je laptop

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
1

Was super, nu super slecht.

Snap niet dat alles wat hier staat bijna een 10 is. Kreeg drie aanmaningen terwijl ze elke maand 313 euro afschrijven. Automatische incasso. Ben alleen en lever terug, maar dat hoge bedrag kwam omdat mijn meter vernieuwd was en ze hem bij Frank niet uitkonde lezen. Begrijp ik, maar kreeg toch drie aanmaningen over iets meer dan 200 euro en ze zouden me afsluiten. Na veel bellen blijkt dat ik ze terug kreeg. Sorry, daar hadden ze niet van gehoord denk ik. Hoewel ze er voor de klant zijn! Toen ben ik gaan schrijven of mijn tarief iets lager kon. Mijn meter was inmiddels alweer maanden uit te lezen. Krijg je een antwoord, ik was zo ingeschat en zou toch bij de afrekening mijn geld terug krijgen. Dit natuurlijk om dat ze er voor de klant zijn. Heb geschreven dat ik ontevreden was en dat ze contact met me moesten opnemen. Helaas, niemand gehoord. Ben overgestapt en dan krijg je, wat jammer dat je bij ons weg gaat. Kon aanstippen waarom ik ging. Heb op die pagina ook geschreven, bel me even. Kon mijn nieuwe leverancier nog afzeggen . Maar helaas. Zit al een bij een nieuwe leverancier sinds half augustus en krijg aanmaningen of ik even 313 euro wil overmaken voor de maand september. Die hadden ze al geïncasseerd maar heb ze terug geboekt. Alles wat mis kan gaan is gebeurd. Maar vanuit de klantvriendelijk niets vernomen.

  • Aanbevelen? Nee
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
9

Wat wil je nog meer?

Voor mijzelf sprekend, niets, maandelijks afgerekend worden voor wat je daadwerkelijk hebt gebruikt. De app laat zien wanneer stroom het goedkoopst is en dan gaan bij mij de afwasmachine, wasmachine en droger allemaal aan !! Ik ben zeer tevreden. Vandaar dat ik Frank bedank!

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Uistekende service

Snelle en goede feedback.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Uitstekend

Sinds enkele maanden hebben wij Frank energie en het bevalt ons uitstekend

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

uitstekend!

Mijn maand premie zegt genoeg.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Perfect geregeld

Na verhuizing gekozen voor Frank. Hoewel ik, wanneer ik mijn huishoudelijke taken uitvoer, niet door een energieleverancier wou bepalen toch voor Frank gekozen. En tegenwoordig check zelfs ik ‘s ochtends even wanneer het goedkoopste is om te wassen en stel ik de wasmachine in voordat ik naar het werk ga. Hiermee bespaar ik toch elke maand geld. Kleine moeite!

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Super fijn, sterk kostenbesparend

Een handige app waarmee je inzicht hebt in de werkelijke kosten. Gemiddeld lagere tarieven dan bij andere leveranciers. En, omdat je precies ziet op welk moment je welke tarieven hebt, kun je heel veel besparen door op de goedkope momenten je wasmachine etc. even aan te zetten. Deze zomer kregen we zelfs af en toe betaald om stroom te gebruiken!

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
8

Slechte start (maanden geleden) met een prima vervolg

Ik ben maanden geleden heel kritisch geweest over Frank Energie. Op verschillende fora. Maar met een hele goede reden. Ze regardeerden niet of nauwelijks op mijn berichten en deden wekenlang niet wat ik ze vroeg. Dat veranderde na een persoonlijk contact met een medewerker en tegenwoordig hebben ze hun communicatie met mij prima op orde. Zo lang ze qua prijs ver onder de nu aangeboden contractprijzen werken, blijf ik dus klant en adviseer ik iedereen te kijken naar de verhoudingen tussen de inkoopprijs en de verkoopprijs van de grootverdieners in de energiemarkt.

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

perfect

Perfecte service Zeer goede prijs / kwaliteit verhouding. Zo weet je altijd waar je per maand aan toe bent, en niet zo als bij Enco of een andere Leverancier Goede klanten service

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app
10

Prima

Prima

  • Aanbevelen? Ja
  • Aanmelden/overstappen
  • Klantvriendelijkheid
  • Betrouwbaarheid
  • Frank app

Bedrijfsgegevens

Gustav Mahlerlaan 1025

1082 MK Amsterdam

0628713863

[email protected]

Over Frank Energie Nederland

Frank verfrist de energiemarkt met gezond verstand. Ongezonde marges en inefficiënte processen worden aangepakt, waardoor de prijs flink omlaag kan. Wat dat oplevert vloeit terug naar onze klant of naar onze natuur. Alles om energie en energieverbruik duurzamer te maken.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.