Geen vertrouwen
Sinds mijn vaste tandarts met pensioen is gegaan heb ik niet anders dan negatieve ervaringen met aldoor wisselende tandartsen en preventieve mondzorg. Niet een gemaakte afspraak in de afgelopen 3 jaar heeft plaatsgevonden zonder wijziging in datum of behandelaar. Heb zelf sterk de indruk dat men onnodig aanstuurt op preventieve mondzorg, onnodig veel en vaak tandsteen verwijderd ten gunste van eigen gewin. Ik had een afspraak 4 maanden geleden gepland voor preventieve mondzorg, wordt ik ineens doorverwezen naar mondhygiënist welke binnen een minuut vaststelt dat een kostbaar behandelingsplan nodig is ivm 4 maanden geleden geconstateerde parodontitis. Waarom dan 4 maanden wachten; geen antwoord. Bij aanvraag 2nd opinion gevraagd tot delen van gegevens. Bij opvragen ervan deelt mij men mede dat dit mogelijk is maar dat ik dan accuut uitgeschreven zal worden. Op mijn aangeven is een en ander nogmaals bevestigd door de vestigingsmanager. Niet te geloven, dit zijn persoonlijke gegevens waarbij het Kwadrant niets aangaat waarom ik het wil hebben. Tijdens 2nd opinion elders is vast komen te staan dat mondhygiënist van Kwadrant een juiste beoordeling heeft gedaan en een juiste behandeling heeft voorgesteld. Echter ook is vast komen te staan dat preventieve tandzorg naar alle waarschijnlijkheid ondeskundig is uitgevoerd. Zeer ruwe flanken waardoor tandsteen en plak kans heeft gekregen dieper in te dringen. Hetgeen mijn verdenking op onnodig preventieve tandzorg staaft. Gelukkig zien zij de mogelijkheid om mijn tandvlees te herstellen zonder verdere problemen. Vandaar mijn verlies in vertrouwen in Kwadrant en derhalve vertrek naar een andere aanbieder.