onjuiste diagnose & slechte bereikbaarheid
Op 13-6 bij reguliere gebit controle maakte ik melding van kies op linker kaak die af en toe pijn gaf. In kies ernaast had eerder een dusdanig fikse ontsteking gezeten, dat ik een opgezwollen wang en antibiotica nodig had gehad om ontsteking weg te krijgen. In juli kwam pijn terug. Mijn tandarts bleek nog maar aantal dagen per week bij Tandzorg te werken. Volgens tandarts waren de wortels van de kies niet geinfecteerd. Ik had ondertussen zoveel pijn dat ik de hele dag Ibuprofen moest slikken. Omdat mijn tandarts niet vaak werkte in Heiloo, moest ik door naar spoedtandarts in Haarlem te gaan antibiotica regelen. Op 15-7 beoordeelde mijn tandarts kies opnieuw en stuurde me door naar kaakchirurg in ACIBADEM-ziekenhuis. Omdat de ontsteking door antibiotica onderdrukt werd, wist kaakchirurg niet wat hij aan ontsteking moest doen.
In september kwam de ontsteking terug in de vorm van een abces bij de kies. Opnieuw kon ik pas een week later afspraak krijgen omdat tandarts niet vaak in Heiloo werkt. Tandarts verwees me nu pas door naar specialist die wortelkanaalbehandelingen doet. Daar kon ik 10 dagen later een eerste afspraak krijgen. Specialist constateerde dat de wortels van de kies al compleet afgestorven waren(!). De wortels waren tijdens de wekenlange hevige pijn in juli afgestorven.
Pas in oktober werd dus pas tot de wortelkanaalbehandeling besloten, die de tandarts meteen in juli had moeten laten verrichten. Vanaf de eerste beoordeling op 8 juli waren van de kies steeds rontgrenfoto's gemaakt, die bij de spoedtandarts, kaakchirurg en specialist werden overgedaan. Naast dat ik onnodig lang met een opgezwollen wang, fikse pijn en anderzijds niet-opgeloste ontsteking had geleefd, liet men me onnodige en hoge kosten betalen van alle extra rontgrenfotos en antibiotica.