Ik ben via een actie van de gemeente bij DLE terechtgekomen. Initieel verloopt contact en eerste plan telefonisch met ruim tijd voor uitleg en vragen. Bij een latere schouw in en om huis wordt bekeken of het plan haalbaar en efficiënt is en waar nodig bijgesteld (rekening houdend met afmetingen van de panelen en bijv schaduw van schoorsteentjes enz). Alle contact verliep vriendelijk. De installateurs houden er rekening mee dat ze in de privé omgeving van hun klanten zijn. Door sterke wind op dat van plaatsen kon de installatie niet geheel afgerond worden. Op korte termijn werd een afspraak gemaakt om de laatste panelen alsnog te plaatsen om een compleet werkend systeem te kunnen afleveren. Al met al een positieve ervaring met DLE.
In eerste instantie heb ik via een zusterorganisatie (De Vries) van DLE de spouwmuur- en vloerisolatie afgenomen en hebben zij me geïnformeerd over hun warmtepomp service. Vrij handig dat dit allemaal met elkaar verbonden is en kon beiden in een korte tijd geïnstalleerd worden. Ze hebben me goed advies gegeven over de producten, de markt, installatie en tijdspanne en kon ik ten allen tijden advies inwinnnen waar nodig. Ook had ik achteraf aanvullende vragen en waren deze goed en snel beantwoord.
DLE zou hybride warmte pomp installeren. Gedurende een foor hun gewenste schouw vastgesteld hoe en wat. Op installatie datum vertellen de installateurs doodleuk dat warmtepomp niet mogelijk is. Installateurs hebben op alle manieren hun best gedaan de pijn te verzachten. Op kantoor lijkt het ze geen bal te schelen. Ze betalen het te veel wat ik al lang geleden heb aanbetaald, minder snel terug dan zij zelf eisen van klanten. Nog steeds niet de officiele documenten van het product wat ik uiteindelijk heb geinstalleerd gekregen. Kortom, in mijn ervaring geen aanrader want onbetrouwbaar en indien daarop aangesproken dan hele gebrekkige service.
Allereerst willen wij ruiterlijk toegeven dat wij tijdens de schouw al hadden moeten constateren dat een betonboring door de vloer naar de kruipruimte op 10 cm niet mogelijk was. Dit kwam doordat we op de veilige positie in de fundering zouden uitkomen en elders het risico te groot was om de vloerverwarmingsleidingen te raken. Daarnaast was er geen esthetisch mooie route voorhanden. Op de dag van de installatie hebben onze installateurs daarom moeten concluderen dat het plaatsen van de hybride warmtepomp niet mogelijk was. We begrijpen uw teleurstelling en delen die – ook wij hadden liever een warmtepomp geïnstalleerd. Toch zijn we blij dat ons protocol, waarin elke belangrijke beslissing volgens het vier-ogen-principe wordt genomen, ervoor heeft gezorgd dat er géén schade aan uw woning is ontstaan. In plaats daarvan hebben wij u wél kunnen voorzien van een veilige CV-installatie, inclusief een extra vuilafscheider om de levensduur van de pomp te verlengen. De installatie is opgeleverd op donderdag 5 december, en u heeft op woensdag 11 december de bevestiging van uw garantie-registratie per mail ontvangen van de fabrikant. Daarnaast hebben wij proactief met u gecommuniceerd over de verwerkingstijd van 10 dagen vanuit onze financiële afdeling, en binnen deze termijn is opvolging gegeven. Dit alles hebben wij gedaan om binnen de mogelijkheden te zorgen voor een veilige installatie en u op z’n minst een warme winter te kunnen bieden. Dat u uw frustratie op ons afreageert, is uiteraard uw goed recht. Maar wij vinden het wél belangrijk om de feiten helder en volledig te delen met het de lezers.
Voor de aankoop en installatie van de Daikin warmtepomp (split unit) kwam ik uit bij DLE Energy. Vanaf het eerste contact tot de oplevering een fijne organisatie om mee te werken. Zij dachten mee over isolatie van twee platte daken, de plaatsing van zonnepanelen en aanschaf en installatie van de warmtepomp. Zij gingen niet over één nacht ijs en na een schouw werden de mogelijkheden besproken. De monteur die de installatie verzorgde werkte zeer nauwkeurig en netjes en heeft een topprestatie geleverd.
Vanaf het eerste contact tot aan de oplevering van onze Enphase thuis accu,s zijn wij zeer tevreden. De afspraken die zijn gemaakt werden nagekomen de vragen die er later nog waren werden op een prettige manier opgepakt zowel door de accountmanager als door de monteurs. Toen de monteurs de thuis accu,s kwamen installeren bleek dat zij juist zijn geïnformeerd over de situatie en wat de bedoeling was, wat een verademing was dit. Onze ervaring met DLE.Energy is heel erg goed echt een bedrijf waar de klant echt centraal staat en waar de afspraken nog worden nagekomen. Complimenten TEAM DLE.Energy
My experience with DLE is the best I have ever had with any installation company. DLE professionals investigated local situation and gathered my wishes and technical requirements to tailor a customized solution and they delivered. There was good communication with technicians and project management throughout the project run. DLE is a serious company standing for quality and customer satisfaction. Keep it up!
In januari 2024 kwam ik in contact met Eveline Emons van DLE. Het gesprek ging over duurzaamheid en wat opties zijn voor mij als particulier om minder CO2 uit te stoten oftewel minder gas te verbruiken. De CV ketel was aan vervanging toe en vanuit de Rijksoverheid zou bij de aanschaf van een nieuwe CV ketel, de aanschaf van een warmtepomp verplicht worden m.i.v. 2026. Eveline heeft zeer zorgvuldig meegedacht over de opties en verschillende keuzes voorgelegd. O.b.v. de inhoud van ons huis met een plavuizen vloer gekozen voor een Daikin warmtepomp en een Intergas CV. De installatie is volgens afspraak begin oktober 2024 in een dag voltooid door deskundige installateurs. Het gehele proces is na volle tevredenheid afgerond, inclusief de aanvraag van de ISDE subsidie.
Op zich goed, gekozen voor DLE vanwege goede communicatie van accountmanager. Opname van de woning wekte vertrouwen. Daarna wel nog wat gedoe over de planning. Ondanks alle afspraken waren hierover verschillende beelden. Al met al zijn we tevreden (maar eigenlijk moet ik dat na de winter nog even bevestigen).
De installatie verliep goed en voldoet aan mijn eisen. DLE heeft een bijzonder goede service en communicatie. Er was één probleem met de verdeelkast en dat werd snel en zonder problemen opgelost.
We installed an all-electric monoblock Daikin Heat Pump and the consultation and advice from Diaz de Barbanson was very good - expert, clear and transparent. Very prompt on all enquiries & helpful in the entire process, from sales, selection of heat pump, required upgrades, planning and after-care advice. The delivery and installation was completed as planned, flawless - very professional & excellent job performed by the installation team.The heat pump system is working good, meeting our expectations so far.. and remains to be tested during winter. We are satisfied and would definitely recommend DLE Energy.
Ik heb Contact gezocht met DLE omdat ik wilde kijken wat de mogelijkheden waren binnen een gesteld budget. Eerst wilde we kijken of een warmte pomp met zonnepanelen een optie was, maar daar kwam meer bij kijken dan dat we onderzocht hadden. uiteindelijk hebben we besloten om zonnepanelen en een thuisaccu te nemen omdat ik persoonlijk meer gebruik wil maken van mijn eigen stroom dan dat ik het persé wil verkopen. Dit systeem draait en als ik de waardes mag geloven heb ik sinds deze middag 13:00 niets meer gebruikt van het net en is mijn thuis accu nu gevult. heerlijk idee dat je zelf in de hand hebt hoeveel stroom je kan gebruiken en wanneer zonder dat je gelijk kosten krijgt waar je angstig van word. Eveline heeft ons geweldig te word gestaan zonder dat ze je minderwaardigheids gevoel bracht. ze is eerlijk in het proces en zou haar in de toekomst als het nodig is graag weer willen spreken als we willen uitbreiden.
Na 2 jaar aanmodderen met diverse andere installateurs (die om de meest uiteenlopende redenen afhaakten of afvielen) hebben we dankzij DLE nu dan toch echt een goed-werkende warmtepomp. Ondanks goede voorbereiding kom je toch altijd wel voor een onverwachte situatie te staan. DLE heeft dat keurig opgelost. Al met al zeer tevreden over DLE, van advies/verkoop tot en met installatie en nazorg. De ervaring met DLE was een verademing.
Tussen het eerste contact met DLE en het afronden van de installatie van de hybride warmtepomp en het regelen van subsidie en cashback verloopt een paar maanden. In die periode werd ik prima begeleid door Eveline Emons. Zij antwoordde adekwaat op e-mails. Ook was er telefonisch contact. Zij gaf nuttige wenken, ook als daar niet uitdrukkelijk om gevraagd was. Voor zover ik dat als leek kan beoordelen verliep het installeren van de binnen- en buitenunit naar behoren. Aan het eind van de klus werd het gruis dat door het boren van gaten in de muur was ontstaan niet opgeruimd. Op de dag dat de installatie plaatsvond had ik verwacht dat de monteurs zouden arriveren in een bus van DLE, maar dat bleek niet het geval. Vermoedelijk wordt gebruik gemaakt van een onderaannemer.
Vooraf goede en deskundige adviezen gehad over aankoop van zonnepanelen en een warmtepomp. Bart is altijd bereikbaar voor vragen. De monteurs zijn vaklui. Zijn vriendelijk, leggen je uit waar ze mee bezig zijn en werken netjes. Alles wordt ook opgeruimd. We zijn zeer tevreden over DLE.Energy. De mensen van DLE.Energy zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen.
Het overleg en de advisering m.b.t de warmtepomp was helder en duidelijk. Na de vergunningverlening door de gemeente werd de plaatsing vlot ingepland en snel uitgevoerd. Er werd ook schoon gewerkt. Nu de winter afwachten…
Het juridische hulp bevestigt dat DLE fout heeft gehandeld en de jurist bevestigt dat ik de oplossing mag uitvoeren. DLE werkt niet mee aan deze oplossing. Namelijk DLE heeft de waterrommel onder de laminaten achtergelaten en DLE ruimt dat niet op. Dan heb ik een ander bedrijf ingeschakeld om dit te herstellen. Het factuur voor DLE is verminderd door deze herstelkosten. DLE veroorzaakte een groot waterlekkage van 372 liter in de zolder. De hele zoldervloer was nat en de plafond en vloer van de woonlaag onder de zolder waren ook nat. DLE heeft dat voor een klein deel opgelost en ze liet een groot deel achter, namelijk er zit nog het water onder de laminaten in de zolder. DLE stuurde zijn monteur om de situatie te rapporteren. De monteur vertelde mij dat hij inderdaad het water onder de laminaten voelde. Maar DLE mailde mij later dat de monteur zei dat er geen water onder de laminaten zit. De monteur en DLE vertelden mij dus verschillende verhaal. Dan heb ik een vochtmeter onder de laminaten gemeten. Volgens deze meter is het water nog steeds aanwezig. Dat betekent dat DLE (of monteur) zijn verhaal heeft gewijzigd. Dat is vervelend. Nu is drie maanden later en er zit nog steeds water onder de laminaten. Er zit een isolatielaag onder de laminaten. De isolatiefunctie van deze laag werkt niet meer, omdat het water in deze isolatie zit. Er kan later nog schimmel en stank komen. Dat is de schade. DLE mailde mij dat DLE het water onder de laminaten niet gaat weghalen. Dat betekent dat DLE zijn opdracht niet uitvoert. In deze opdracht staat dat DLE zijn rommel (water) moet opruimen. Het is wel vervelend dat DLE zijn opdracht niet voltooit. Daarom raad ik DLE jullie NIET aan.
Wij zijn blij dat we weer een woning van het gas hebben afgekoppeld. Helaas verloopt niet elke installatie vlekkeloos, maar we zorgen altijd voor een passende oplossing. Bij DLE.energy lossen we problemen snel op en vinden we altijd een gepaste oplossing voor geleden schade. Zo ook in uw geval hebben we adequaat gehandeld en meermaals een passende oplossing geboden voor de aangetoonde schade. We betreuren dat er een meningsverschil blijft bestaan over waterschade en wateroverlast. Ondanks het verschil in inzicht hebben we altijd geprobeerd in gesprek te blijven via tolk en e-mail om tot een oplossing te komen. We hopen desondanks dat u blij bent met de all electric warmtepomp en zijn blij dat u deze stap naar gasloos heeft genomen.
In samenwerking met E-Volt heeft DLE bij ons de all electric warmtepomp van Daikin aangelegd, met een buitenunit op ons houten sedumdak. Perfect aangelegd en zowel buiten als binnen vrijwel geluidloos. Aardige mensen met kennis van zaken.
Top advies door contact persoon Eveline en waanzinnig uitgevoerd door elektriciën Dennis! We zijn nu de troste eigenaar van 10 zonnepanelen en een laadpaal. 100% bevelen we DLE aan! Nogmaals dank team!
Ging allemaal soepel en men wist waarover ze te praten veel kennis van het product. Evelien was een grote hulp daarbij. De jongens van de installatie waren vakmensen, heel vriendelijk en behulpzaam.
Vanaf het eerste contactmoment tot de oplevering prettig samengewerkt met DLE in de vervanging van onze oude CV ketels door een 11 kW all electric monoblock en een 8 kW hybride warmtepomp. In overleg en met een tweetal huisbezoeken efficiënt de juiste keuze uit de grote hoeveelheid verschillende warmtepompen kunnen maken. In het offerte traject moesten nog even wat puntjes op de i gezet worden, zoals planning, leveringsomvang etc. Daarna is de installatie snel en keurig op tijd gestart. De installateurs werkten zeer prettig en hebben de overlast tot een minimum beperkt. Omdat het planningsysteem van DLE nog geen ervaring had met twee warmtepompen op één adres, lukte het niet om in twee dagen allebei te installeren en op te leveren. Dit is voortvarend opgelost. Sterke punten: Goed product, keurige installatie en goed bereikbaar. Verbeterpunten: Online omgeving (App) meteen bij oplevering instellen.
Ik heb een hybride warmtepomp van Daikin aangeschaft. Zowel de verkoopadvisering, de technische schouw, de planning en de installatie zijn allemaal heel professioneel en naar wens verlopen. De warmteregeling voldeed niet helemaal aan onze wens. Er is toen nog een monteur langsgekomen om de instellingen van de thermostaat aan te passen. Super tevreden.
Het proces tot de juiste keuze van een warmtepomp te komen is een ingewikkelde gebleken. met de ondersteuning van de zeer ter zake kundige accountmanager is van de week een warmtepomp geplaatst. Zonder de vriendelijke telefonische contacten was dat zeker een lastige geworden. Ook de installateurs leverden hun werk met enthousiasme, netjes en antwoorden de vragen vriendelijk en correct. Zoals het nu lijkt werkt alles naar behoren en ben ik blij met het proces. Wel hoop ik dat het missende onderdeel bij de thermostaat snel nageleverd wordt, zodat we alle mogelijkheden van programmeren de thermostaat kunnen benutten. Aan allen mijn welgemeende dank voor de service en installatie
Via een email het eerste contact gelegd met DLE en na een prettig telefoongesprek en kennismaking met Eveline Emons mijn wensen kenbaar gemaakt waarna de beste optie is aangeboden binnen wat er mogelijk was op mijn dak met beperkte beschikbare ruimte. Binnen een paar dagen een aanbieding ontvangen. Na de aangeboden materialen op het internet opgezocht en bekeken te hebben we ik al snel overtuigd van de kwaliteit van deze materialen. De beslissing was genomen: Jinko Solar panelen met Enphase omvormers. Levertijd was ook lekker snel en in september 2023 zijn er 8 panelen met omvormers netjes geplaatst en aangesloten op de groepenkast. In combinatie met de enlighten-app is alles goed en duidelijk uitleesbaar. Ik ben meer dan tevreden. Dankjewel, Eveline!
Dankzij de adviezen en inspanningen van Eveline liggen er nu zonnepanelen op het dak van ons huis.
Goed adviestraject gehad, zowel qua wat te installeren maar ook over wat mogelijk is in een beperkte ruimte (jaren '30 bovenwoning). Installatie zelf verliep ook prima, aardige en vakkundige monteurs en ze gaan door tot het 100% goed is. Combi draait nu bijna een jaar probleemloos en we zijn erg tevreden. Ons gasgebruik is gehalveerd en de panelen leveren precies op zoals voorgerekend. DLE was niet de goedkoopste maar ze hebben waargemaakt dat je daar ook echt wat voor terugkrijgt! Geen seconde spijt van gehad.
Overschiestraat 65
1065 XD Amsterdam
DLE maakt het slim verduurzamen van woningen eenvoudig. Wij zijn merk- en techniek onafhankelijk en ondersteunen onze klanten bij het maken van duurzame keuzes die leiden tot minder CO2-uitstoot en lagere maandlasten. Wij hebben service hoog in het vaandel staan en proberen hier elke dag een beetje beter in te worden. Juist daarom waarderen wij je feedback.
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.