Filters

9

DLE maakt goede afspraken, komt deze ook na en dit gaat in goed overleg met mij als klant

DLE neemt genoeg tijd voor een heldere uitleg over de producten en denkt hierbij mee met mij als klant. Vanaf het eerste contact t/m het tekenen van de offerte ben ik ontzettend goed geholpen door Eveline. Haar ondersteuning heeft mij goed geholpen om een beslissing te kunnen nemen. Maar ook tijdens en na de installatie van onze warmtepomp. Het instaleren is door vakkundige medewerkers gedaan met uitleg tijdens de werkzaamheden. Na de installatie zijn de oude ordedelen, verpakkingen en materialen meegenomen. Tevens wordt alles schoon opgeleverd. Ook na de installatie is er goed contact en indien nodig staat de monteur gelijk voor mij klaar. Dat kan via WhatsApp maar komt ook naar mijn huis.

  • Aanbevelen? Ja
9

Reliable company with room for improvement

I have been overall content with the experience of buying and installing my hybrid heat pump. Indy was knowledgeable in guiding me through the process of choosing the right product. She was also a reliable working partner whenever I needed support with anything related to this. The installer Ugur was quite professional and meticulous in his job. I think that the company has room for improvement regarding its internal communications and organizing their business processes. Their finance department made several mistakes such as sending me wrong invoices and reminders for these wrong invoices. All issues were eventually resolved but required unnecessary effort and communication from my side. I did not find it pleasant to receive several reminders about wrongful invoices despite all my warnings. I would recommend other people to do business with DLE. Good quality products, good customer service.

  • Aanbevelen? Ja
6

Best advise but bad execution

From day 1 I was interacting with Eveline on the installation of the heat pump and through multiple interactions she understood the exact requirements and iteratively helped me get the right product for my house. It took hours of discussions and follow up discussions and questions, which were answered promptly via call and email and follow up questions from me which were also dealt with in a good timeframe. The empathy she showed towards the discussions and effort she put into understanding my situation and recommending a good solution puts her as the best sales consultant to deal with in any deal. She makes sure that she's not trying to sell a product but tries to find a solution within the parameters of the client to arrive at a very good solution. Highly recommend her. But then why only 3 stars? Well, the moment the deal goes away from sales desk (Eveline's) is where the problem is. It's not by design but by the situation DLE finds itself in. It's a startup with a limited number of employees and shuffling around multiple clients requests to complete is the installation is where DLE falters very badly. My dates were changed thrice for no fault of mine, as the installation team did not understand my availability and this pushed my installation date by months before an escalation to Eveline and intervention brought it back by some degree but still quite a bit of delay to get an installation date. Then the installation happened and it was flawless, except the company forgot to deliver one piece of equipment which though was not critical for the pump's function, is needed to complete the setup. This part came 2 months after the installation was complete! The user manual given by the manufacturer does not include fully the operational aspects of the pump. Again it took months to get those answered. Even after that the answers were very academic and not operationally useful. It was as though DLE was trying to do a tick the box exercise. 1/2 to be continued...

  • Would you recommend us? Yes
9

Top contact met Indy van DLE

Ondanks de vele drukte heeft Indy ons goed op de hoogte gehouden van de status van onze warmtepomp. Ook reageerde ze binnen een paar uur al op onze vragen. Als extra hulp heeft ze ons ook geholpen met het aanvragen van de subsidie door een simpele video call. Verbeterpunt: het zou voor de status van installatie fijner zijn als er een mail komt met de verwachte installatie datum. En/of installatiedatum inplannen. Het inplannen van de installatiedatum duurde namelijk vrij lang.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel tevreden

Voor het verduurzamen van een appartement had ik een warmtepompboiler nodig. Door het contact met Eveline Emons was er een goede communicatie en verliep het proces goed. Ik ben erg tevreden met DLE.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede, vriendelijke partij

Wij hebben zonnepanelen laten plaatsen door DLE en we zijn heel tevreden. Ze zijn goed bereikbaar bij vragen of overige zaken.

  • Aanbevelen? Ja
8

zeer positief!

Vanaf eerste contact, daarna schouw en legplan voor zonnepanelen t/m de installatie ervan; alles als plezierig en deskundig ervaren. Contact was zoals het hoort. Er werd rekening gehouden met onze wensen en alles werd duidelijk gecommuniceerd. De uitvoerende technici hebben de klus uitstekend gedaan.

  • Aanbevelen? Ja
10

Perfecte support en levering voor uitdagende 100% elektrische warmtepomp

Mijn situatie: - Heb een volledig elektrische warmtepomp nodig voor de nieuwe puntentelling om in de vrije sector te komen. - Klein appartement in de Jordaan waar de binnen unit buiten moest komen te staan. - Spoed aanvraag ivm wereldreis en moest binnen 1.5 maand geïnstalleerd worden. Vanaf het eerste contact moment tot het indienen van de subsidieaanvraag onwijs goed geholpen door Eveline! Het was eerst onduidelijk of dit überhaupt wel kon, aangezien de binnen unit in de tuin zou komen te staan. Ik Eveline was hier in het eerste gesprek eerlijk over en afgesproken om eerst de experts langs te sturen en de situatie te beoordelen. Na de inspectie was het nog onduidelijk hoe en waar de leidingen liepen in mijn plafond en afgesproken dat we stapsgewijs zouden beginnen en de installatie eventueel aanpassen zodra we het plafond open hebben gehaald. Ook met het ophalen van het plafond gingen de medewerkers heel voorzichtig te werk om zo minimaal herstelwerkzaamheden achter te laten voor mij. Uiteindelijk binnen de afgesproken termijn het project afgeleverd ondanks wat vertragingen! Al met al ben ik super tevreden met het projectleiderschap van Eveline en het team die de werkzaamheden hebben verricht! Nemen de klant heel serieus, zijn niet bang voor uitdagingen, hebben spoedoverleggen intern bij onvoorziene omstandigheden om zsm met een oplossing te komen en het belangrijkste de communicatie voor, tijdens en na het project! Nogmaals enorm bedankt voor al je support en hulp Eveline!

  • Aanbevelen? Ja
9

Uitstekende ervaring met de installatie van de cv en warmtepomp.

Het team van twee man kwam om ca. 9uur aan en ging direct aan de slag zonder enig tijdverlies. Zij gunden zich nauwelijks tijd om koffie te drinken en tussen de middag namen zij geen pauze om wat te eten. Pieter de elektricien moest nog in de kruipruimte om een kabel door te trekken, maar er stond een laag water. Nadat het water was afgevoerd moest hij een hele natte en koude ruimte in. Na de werkzaamheden kwam hij er totaal vernikkeld uit. Hij had wel een kwartier nodig om weer een beetje warm te worden. Ik heb bewondering voor het team hoe snel en efficiënt zij werkten. Tegen vier uur was de klus afgerond DLe, houd dit team bij elkaar en wees er zuinig op. M.vr.gr. Piet, Voorthuizen

  • Aanbevelen? Ja
9

Vakkundig, klantvriendelijk en bereikbaar

Wij hebben door DLE onze zonnepanelen laten installeren. Iedere medewerker die we hebben gesproken, zowel telefonisch, per mail als face to face was altijd even vriendelijk en behulpzaam. De monteurs hebben in vreselijke weersomstandigheden de klus geklaard. We dachten zelf dat het niet door kon gaan, maar niets was minder waar. En ze bleven goedgehumeurd. Echt respect! Zeer aan te bevelen.

  • Aanbevelen? Ja
9

Positief

Ik ben via een actie van de gemeente bij DLE terechtgekomen. Initieel verloopt contact en eerste plan telefonisch met ruim tijd voor uitleg en vragen. Bij een latere schouw in en om huis wordt bekeken of het plan haalbaar en efficiënt is en waar nodig bijgesteld (rekening houdend met afmetingen van de panelen en bijv schaduw van schoorsteentjes enz). Alle contact verliep vriendelijk. De installateurs houden er rekening mee dat ze in de privé omgeving van hun klanten zijn. Door sterke wind op dat van plaatsen kon de installatie niet geheel afgerond worden. Op korte termijn werd een afspraak gemaakt om de laatste panelen alsnog te plaatsen om een compleet werkend systeem te kunnen afleveren. Al met al een positieve ervaring met DLE.

  • Aanbevelen? Nee
10

Fantastische en snelle service

In eerste instantie heb ik via een zusterorganisatie (De Vries) van DLE de spouwmuur- en vloerisolatie afgenomen en hebben zij me geïnformeerd over hun warmtepomp service. Vrij handig dat dit allemaal met elkaar verbonden is en kon beiden in een korte tijd geïnstalleerd worden. Ze hebben me goed advies gegeven over de producten, de markt, installatie en tijdspanne en kon ik ten allen tijden advies inwinnnen waar nodig. Ook had ik achteraf aanvullende vragen en waren deze goed en snel beantwoord.

  • Aanbevelen? Ja
2

Overeenkomst eenzijdig verbroken

DLE zou hybride warmte pomp installeren. Gedurende een foor hun gewenste schouw vastgesteld hoe en wat. Op installatie datum vertellen de installateurs doodleuk dat warmtepomp niet mogelijk is. Installateurs hebben op alle manieren hun best gedaan de pijn te verzachten. Op kantoor lijkt het ze geen bal te schelen. Ze betalen het te veel wat ik al lang geleden heb aanbetaald, minder snel terug dan zij zelf eisen van klanten. Nog steeds niet de officiele documenten van het product wat ik uiteindelijk heb geinstalleerd gekregen. Kortom, in mijn ervaring geen aanrader want onbetrouwbaar en indien daarop aangesproken dan hele gebrekkige service.

  • Aanbevelen? Nee
10

Een fijne klantgerichte ervaring met een fijne organisatie

Voor de aankoop en installatie van de Daikin warmtepomp (split unit) kwam ik uit bij DLE Energy. Vanaf het eerste contact tot de oplevering een fijne organisatie om mee te werken. Zij dachten mee over isolatie van twee platte daken, de plaatsing van zonnepanelen en aanschaf en installatie van de warmtepomp. Zij gingen niet over één nacht ijs en na een schouw werden de mogelijkheden besproken. De monteur die de installatie verzorgde werkte zeer nauwkeurig en netjes en heeft een topprestatie geleverd.

  • Aanbevelen? Ja
9

Afspraak worden echt nagekomen. Complimenten TEAM DLE.Energy

Vanaf het eerste contact tot aan de oplevering van onze Enphase thuis accu,s zijn wij zeer tevreden. De afspraken die zijn gemaakt werden nagekomen de vragen die er later nog waren werden op een prettige manier opgepakt zowel door de accountmanager als door de monteurs. Toen de monteurs de thuis accu,s kwamen installeren bleek dat zij juist zijn geïnformeerd over de situatie en wat de bedoeling was, wat een verademing was dit. Onze ervaring met DLE.Energy is heel erg goed echt een bedrijf waar de klant echt centraal staat en waar de afspraken nog worden nagekomen. Complimenten TEAM DLE.Energy

  • Aanbevelen? Ja
10

Professional and client centered

My experience with DLE is the best I have ever had with any installation company. DLE professionals investigated local situation and gathered my wishes and technical requirements to tailor a customized solution and they delivered. There was good communication with technicians and project management throughout the project run. DLE is a serious company standing for quality and customer satisfaction. Keep it up!

  • Aanbevelen? Ja
10

Doen wat ze zeggen en zeggen wat ze doen

In januari 2024 kwam ik in contact met Eveline Emons van DLE. Het gesprek ging over duurzaamheid en wat opties zijn voor mij als particulier om minder CO2 uit te stoten oftewel minder gas te verbruiken. De CV ketel was aan vervanging toe en vanuit de Rijksoverheid zou bij de aanschaf van een nieuwe CV ketel, de aanschaf van een warmtepomp verplicht worden m.i.v. 2026. Eveline heeft zeer zorgvuldig meegedacht over de opties en verschillende keuzes voorgelegd. O.b.v. de inhoud van ons huis met een plavuizen vloer gekozen voor een Daikin warmtepomp en een Intergas CV. De installatie is volgens afspraak begin oktober 2024 in een dag voltooid door deskundige installateurs. Het gehele proces is na volle tevredenheid afgerond, inclusief de aanvraag van de ISDE subsidie.

  • Aanbevelen? Ja
8

Goede begeleiding door accountmanager, praktijk altijd weerbarstiger

Op zich goed, gekozen voor DLE vanwege goede communicatie van accountmanager. Opname van de woning wekte vertrouwen. Daarna wel nog wat gedoe over de planning. Ondanks alle afspraken waren hierover verschillende beelden. Al met al zijn we tevreden (maar eigenlijk moet ik dat na de winter nog even bevestigen).

  • Aanbevelen? Ja
9

Goed installatie en service

De installatie verliep goed en voldoet aan mijn eisen. DLE heeft een bijzonder goede service en communicatie. Er was één probleem met de verdeelkast en dat werd snel en zonder problemen opgelost.

  • Aanbevelen? Ja
10

Excellent & Service Oriented

We installed an all-electric monoblock Daikin Heat Pump and the consultation and advice from Diaz de Barbanson was very good - expert, clear and transparent. Very prompt on all enquiries & helpful in the entire process, from sales, selection of heat pump, required upgrades, planning and after-care advice. The delivery and installation was completed as planned, flawless - very professional & excellent job performed by the installation team.The heat pump system is working good, meeting our expectations so far.. and remains to be tested during winter. We are satisfied and would definitely recommend DLE Energy.

  • Aanbevelen? Ja
9

Overzichtelijk en Menselijk

Ik heb Contact gezocht met DLE omdat ik wilde kijken wat de mogelijkheden waren binnen een gesteld budget. Eerst wilde we kijken of een warmte pomp met zonnepanelen een optie was, maar daar kwam meer bij kijken dan dat we onderzocht hadden. uiteindelijk hebben we besloten om zonnepanelen en een thuisaccu te nemen omdat ik persoonlijk meer gebruik wil maken van mijn eigen stroom dan dat ik het persé wil verkopen. Dit systeem draait en als ik de waardes mag geloven heb ik sinds deze middag 13:00 niets meer gebruikt van het net en is mijn thuis accu nu gevult. heerlijk idee dat je zelf in de hand hebt hoeveel stroom je kan gebruiken en wanneer zonder dat je gelijk kosten krijgt waar je angstig van word. Eveline heeft ons geweldig te word gestaan zonder dat ze je minderwaardigheids gevoel bracht. ze is eerlijk in het proces en zou haar in de toekomst als het nodig is graag weer willen spreken als we willen uitbreiden.

  • Aanbevelen? Ja
10

Verademing

Na 2 jaar aanmodderen met diverse andere installateurs (die om de meest uiteenlopende redenen afhaakten of afvielen) hebben we dankzij DLE nu dan toch echt een goed-werkende warmtepomp. Ondanks goede voorbereiding kom je toch altijd wel voor een onverwachte situatie te staan. DLE heeft dat keurig opgelost. Al met al zeer tevreden over DLE, van advies/verkoop tot en met installatie en nazorg. De ervaring met DLE was een verademing.

  • Aanbevelen? Ja
8

Prima begeleiding gedurende het proces.

Tussen het eerste contact met DLE en het afronden van de installatie van de hybride warmtepomp en het regelen van subsidie en cashback verloopt een paar maanden. In die periode werd ik prima begeleid door Eveline Emons. Zij antwoordde adekwaat op e-mails. Ook was er telefonisch contact. Zij gaf nuttige wenken, ook als daar niet uitdrukkelijk om gevraagd was. Voor zover ik dat als leek kan beoordelen verliep het installeren van de binnen- en buitenunit naar behoren. Aan het eind van de klus werd het gruis dat door het boren van gaten in de muur was ontstaan niet opgeruimd. Op de dag dat de installatie plaatsvond had ik verwacht dat de monteurs zouden arriveren in een bus van DLE, maar dat bleek niet het geval. Vermoedelijk wordt gebruik gemaakt van een onderaannemer.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekende vaklui

Vooraf goede en deskundige adviezen gehad over aankoop van zonnepanelen en een warmtepomp. Bart is altijd bereikbaar voor vragen. De monteurs zijn vaklui. Zijn vriendelijk, leggen je uit waar ze mee bezig zijn en werken netjes. Alles wordt ook opgeruimd. We zijn zeer tevreden over DLE.Energy. De mensen van DLE.Energy zeggen wat ze doen en doen wat ze zeggen.

  • Aanbevelen? Ja
10

Goede communicatie en keurige service

Het overleg en de advisering m.b.t de warmtepomp was helder en duidelijk. Na de vergunningverlening door de gemeente werd de plaatsing vlot ingepland en snel uitgevoerd. Er werd ook schoon gewerkt. Nu de winter afwachten…

  • Aanbevelen? Ja

Bedrijfsgegevens

Overschiestraat 65

1065 XD Amsterdam

085 004 7944

[email protected]

Over DLE.Energy

DLE maakt het slim verduurzamen van woningen eenvoudig. Wij zijn merk- en techniek onafhankelijk en ondersteunen onze klanten bij het maken van duurzame keuzes die leiden tot minder CO2-uitstoot en lagere maandlasten. Wij hebben service hoog in het vaandel staan en proberen hier elke dag een beetje beter in te worden. Juist daarom waarderen wij je feedback.

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.