app gemakkelijk in gebruik, financi�n onduidelijk
Ik vind de MyWheels-app gemakkelijk in gebruik. Ook het registratieproces gaat snel. Er wordt terechte informatie gevraagd (bij Greenwheels wordt veel meer priv�-informatie gevraagd bijvoorbeeld, volgens mij in strijd met AVG).
Het overzicht van financi�n in de MyWheels-app vind ik onduidelijk. Het verschil tussen Facturen en betalingen en gestort saldo is niet volledig actueel, waardoor het verwarrend is, wat wat nu precies is. En welke bedragen bij welke rit horen. Eigenlijk zouden deze overzichten meteen na elke rit weer bijgewerkt moeten worden, dan is het alweer iets beter te begrijpen.
Bij mijn eerste rit kreeg ik een instructiefilmpje voor de Skoda Citygo. Maar bij de NissanLEAF kreeg ik geen instructiefilmpje van te voren. Dus ik kon me van te voren niet voorbereiden op hoe de auto werkt. Omdat ik op tijd ergens moest zijn, heb ik een stressende situatie gehad. Eerst kreeg ik eerst de laadkabel niet los (toen de service gebeld), vervolgens was volledig onduidelijk hoe je de auto van de parkeerrem krijgt. Hiervoor heb ik ook de service gebeld, maar toen stond ik veel langer in de wacht. De rempedaal is helemaal niet te zien als je in de auto zit, dus het is helemaal niet logisch.
Oftewel: aanbeveling; bij elke soort auto die een huurder voor het eerst huurt, een instructiefilmpje van die soort sturen.
De auto's mogen wel beter schoon gehouden worden. Ik had een melding gemaakt dat de ruitenwisservloeistof op is, en twee dagen later was dat nog steeds niet bijgevuld. Terwijl je met vieze ruiten, wel slechter zicht hebt en dat dus de veiligheid in het geding brengt.
Verder is het wenselijk om in de auto's ook kinderzitjes te hebben. Dan kunnen veel meer mensen gebruik gaan maken van deze auto's.