Filters

7

De motor sloeg meerder keren af en ANWB heeft niets kunnen vinden

Ik heb vaker een auto gehuurd via Mywheels en was tevreden totdat ik de laatste keer met pech kwam te staan. De motor sloeg om onverklaarbare reden af en ik kreeg deze niet opgestart. Na 30 min kwam de wegenwacht maar de monteur kon niets vinden. Ik heb de auto zelf kunnen starten. De volgende dag stond de auto midden op de weg stil en omstanders moesten de auto aan de kant duwen anders zou er misschien een ernstige ongeluk kunnen gebeuren. Na een paar minuten kon ik de auto weer starten. De derde keer sloeg de motor weer af en gelukkig kon ik snel weer starten. Ik heb dit gemeld bij Mywheels en erbij gezegd dat het belangrijk is om deze auto goed na te laten kijken voordat er ernstige ongelukken gebeuren. Na 7 dagen kreeg ik dit antwoord. Dankjewel voor je bericht. Helaas zien we deze nu pas, maar in de tussentijd is de auto probleemloos aan vijf andere mensen verhuurd: Het lijkt er toch op dat de auto afsloeg door iets wat je zelf deed. Zou je kunnen aangeven wat precies de omstandigheden waren dat de auto stil stond, en wat je vlak daarvoor deed? Ik rij al meer dan 30 jaar auto en ik heb hier geen woorden voor. Ik hoop dat jullie hier serieus naar willen kijken.

  • Aanbevelen? Ja
9

Fijn

Ik lees ook veel slechte reviews, maar mijn ervaringen zijn uitstekend. Auto om de hoek, instructiefilmpje vooraf (zeer behulpzaam), rijden binnen twee minuten, auto was redelijk schoon. Goed concept voor stadsbewoners, een flexibele tweede auto en op termijn misschien wel geen auto en alleen een MyWheels auto. Het enige dat ik vervelend vind is dat je rondrijdt in een auto met striping en dat ziet er goedkoop uit. Geeft ook een beetje geitenwollensokkenimago. Wat mij betreft mogen er ook wel wat auto's uit een hoger segment worden toegevoegd die er aantrekkelijk uitzien.

  • Aanbevelen? Ja
10

Deel economie fantastisch

Prijs en kwaliteit erg goed. Handige auto's. Al meer dan 30 keer gebruikt.

  • Aanbevelen? Ja
4

Elektrische auto

Ik vind MyWheels kwa makkelijk auto huren perfect alleen ik vind het jammer dat In de centrum van Den Haag alleen 1 elektrische auto staat. Aangezien ik alleen een automatische rijbewijs hebt zijn er weinig keuzen voor mij en vaak is de auto ook weg. Daarom geeft ik MyWheels 2 stèren alleen. Aanbevolen heb ik op “nee” gezet wegens de weinig elektrische auto's die hier in het centrum staan.

  • Aanbevelen? Nee
9

Onderzoek over deelauto's heeft het mis

Naar aanleiding van het KiMNet-onderzoek over het vermeende falen van deelauto's in Nederland schrijf ik voor het eerst zo'n 'review' als dit. Het onderzoek zegt zelf ook dat de deelauto vooral iets is voor stedelijke gebieden, maar daarom moeten we wel benadrukken dat het voor de stedeling echt goed werkt! Afgezien van hoe het in andere situaties uitpakt, zoals in autoland waar iedereen een eigen exemplaar onder de pergola heeft en je per definitie veel autobestemmingen hebt. Ga in de stad wonen mensen, dat is echt beter voor de planeet. Op mijn blog heb ik een beslisboom in de vorm van een spreadsheet met welke provider je moet kiezen voor welk ritje met 3 variabelen: hoeveel kilometer? hoeveel uren? parkeren binnen Amsterdam? Bij ritjes de provincie in kies ik steevast MyWheels (behalve naar Schiphol, want vind maar eens een manier om je MyWheels terug op z'n plek te krijgen terwijl je opstijgt). Hopelijk minder Schiphol nodig nu de nachttreinen in opkomst zijn. Klachten van een medepassagier: 'nieuwe autogeur' (ja, dûh!) of 'Amsterdamse automobilisten rijden als idioten'. Het MyWheels-logo waarschuwt iedereen 'ik rij weinig, dus pas op!' dus dat geeft wat extra veiligheid zodat ze mij met een wijde boog inhalen (boos natuurlijk). Minpunt is wel dat MyWheels nu een SUV gaat aanbieden. Ze hopen daarmee 11 SUVs van de weg te halen. Nee, dan ken je die SUV-rijders nog niet, die stappen niet/minder over op MyWheels. Voor de MyWheels-rijder geldt denk ik: liever een MyWheels dan een brik, geen auto of een van familie/vrienden. Maar een SUV-rijder die z'n SUV opgeeft? Neh. Daarnaast komen wij ook in de verleiding om zo'n gevaarlijke dweil te nemen die te zwaar is en dus teveel energie slurpt. Ook al is ie elektrisch, het blijft energie en dat is schaars. Als alle gewone compacts al weg zijn moet je met zo'n voetganger/fietser-bulldozer de weg op? Yikes... Wat is er mis met een gewone stationwagon? Die bieden echt ruimte en verschillen niet zoveel van gewone.

  • Aanbevelen? Ja
10

Heel relaxt als je geen auto wil maar 'm wel af en toe nodig hebt.

Werkt als een tierelier! Via de app een ritje plannen, tijd instellen, en gaan! De elektrische auto's (anderen mij niet bekend) rijden lekker vlot en zijn schoon en keurig onderhouden. Super initiatief! Laten we allemaal alleen nog maar auto's delen en de parkeerruimte die vrijkomt inrichten met groen en plek om te recre�ren. Groene mobiliteit en een groene stad!

  • Aanbevelen? Ja
5

Zeer slechte ervaring en klantenservice!

Dit is inmiddels opgelost met MyWheels.

  • Aanbevelen? Nee
1

DRAMA! Europees pechgeval!

Pech in Duitsland. 1 hele ochtend aan de kant gestaan (5 uur!!!). Echt te schofterig voor woorden! MYWHEELS zegt gewoon doodleuk: sorry, wij kunnen geen Nederlandse sleep wagen regelen dus we kunnen u niet helpen. Laat de auto maar staan als het niet lukt zelf een sleepwagen te regelen. MYWHEELS adverteert online dat de pechhulp voor heel europa geld, maar als het puntje bij paaltje komt laten ze je in de spreekwoordelijke stront zakken. Ik ben uiteindelijk weggesleept op last van de Duitse politie omdat de sleepbedrijven ook niet wilde meewerken. Laat dat even op jezelf inwerken als je dit leest...... Bezint eer ge begint! Dit is echt te schandalig voor woorden. Wat een bedrijf dat MYWHEELS..... gewoon eng dit. Wat als het midden in de nacht was geweest? Sta je daar. Bizar! Geen woorden voor. Overwegen juridische stappen. Waarschijnlijk krijg je hieronder nu een reactie van MYWHEELS dat ze het allemaal zo betreuren en dat dit toch echt niet de bedoeling was. Dat ze zicht goed kunnen voorstellen dat dit toch allemaal heel naar moet zijn geweest. Onthoudt 1 ding: Een bedrijf wat hier 1 keer toe in staat is gaat echt niet veranderen na een excuus berichtje op een klachten website! Je bent gewaarschuwd!

  • Aanbevelen? Nee
10

Soepel proces, goede prijs, fantastische auto's

Het hele huurproces is makkelijk en soepel; de app werkt goed en betaling is duidelijk. Er staan overal in de buurt hier voldoende auto's, er is er altijd wel eentje beschikbaar. En, vooral de elektrische auto's, zijn echt fantastisch. Altijd schoon, rijden lekker, en een stukje beter voor het milieu natuurlijk :)

  • Aanbevelen? Ja
1

zeer slecht, huur geen auto bij MyWheels

Ik raad niemand aan een auto te huren bij Mywheels. Ik heb meerdere keren meegemaakt dat ik een auto had gehuurd, ik kom aan bij de betreffende plek en de auto is er niet. Natuurlijk meteen Mywheels gebeld en ze stuurde me meerdere keren naar een vervangende auto die ook niet aanwezig was. Ook werd toen de verbinding verbroken en ik kreeg Mywheels niet meer aan de telefoon. Echt super slecht! Ook heb ik meerdere keren een vieze auto gehuurd, overal gore broodkruimels, lingerie en vieze ramen. Ook als je een klacht indient wordt hier niet op gereageerd en je wordt niet gecompenseerd voor de slechte service. Hooguit 10 euro korting op je volgende rit maar ik ben niet van plan ooit nog een auto te huren bij Mywheels. Huur hier niet, er zijn genoeg alternatieven zoals Greenwheels en Sixt die het stukken beter doen.

  • Aanbevelen? Nee
6

25% duurder geworden

Op 28-9 nog een ZOE gehuurd. 7 uur - 234 km met plus abonnement: � 71,26. Die zelfde rit zou mij morgen � 89,80 moeten kosten. Dat is een prijsverhoging van 25%!!!!!!! t.o.v. vorige maand. Voor mij een reden om die auto NIET te huren. Naast die extreme prijsverhoging zou electrisch t.o.v. benzine ook echt goedkoper per km moeten zijn. Echt jammer, ik overweeg om mijn plus abonnement ook stopzetten.

  • Aanbevelen? Nee
10

Prima

Ik heb altijd een prima ervaring, maar wat ik vandaag jeb meegemaakt vond ik wel lastig. Ik heb 20min moeten zoeken naar een laadpaal. Het probleem is dat de laadpalen in de app niet overeenkomen als ik ze opzoek via google maps. Ik kwam in de straat waar er volgens mywheels een laadpaal zou moeten staan, kom ik daar aan en zie ik geen laadpaal op de plek, dus dat was weer een zoekwerk. Uiteindelijk gebeld met klantenservice en mocht de auto op een normale plek plaatsen binnen de zone. Hopelijk wordt hieraan iets gedaan. Maar verder heb ik altijd wen uitstekende ervaring met mywheels!

  • Aanbevelen? Ja
5

Wordt steeds duurder en minder duurzaam

Een paar jaar geleden hebben we in onze wijk twee elektrische deelauto's een plek gegeven omdat dit een duurzame en sympathieke dienst was. Sinds MyWheels het heeft overgenomen worden de tarieven om de haverklap omhoog geschroefd. Nu hebben ze hun wagenpark uitgebreid met benzine-auto's en wederom de tarieven voor elektrisch rijden opgeschroefd. In de begeleidende greenwashing-nieuwsbrief claimen ze dat ze schoon rijden nog steeds belangrijk vinden en dus is er een verschil van maar liefst �0,02(!) per gereden kilometer hanteren. En dat terwijl elektrisch rijden de helft(!) goedkoper is dan benzine rijden. Samengevat: Is van een leuk groen en sociaal initiatief een ouderwetse auto verhuurder geworden.

  • Aanbevelen? Nee
8

Mooi idee alleen waarom geen aanbod in de uithoeken van Nederland zoals in .... Middelburg

Ik zou graag meedoen maar ik woon in Middelburg

  • Aanbevelen? Ja
4

Stressvolle ervaring

Het eerste deel van de ervaring met MyWheels was prima. De app werkt makkelijk, er zijn veel auto's beschikbaar. De auto zag er keurig uit en reed fijn. De stress begon aan het einde van de rit. Ik wilde mijn tas uit de auto halen en binnen in huis zetten, alvorens de auto terug te brengen naar de pickup locatie. De passagiers deur stond open, mijn telefoon en de autosleutel lagen op de bestuurdersstoel. Eenmaal onderweg naar de voordeur van mijn huis hoor ik de autodeur dichtvallen en tot mijn grote verbazing sluit enkele seconden later de auto zich volledig af! Met mijn telefoon EN autosleutel nog in de auto. Paniek! Mijn dochter van 2 stond in haar romper op straat en de auto moest binnen een kwartier terug zijn op de pickup locatie. Zonder telefoon (die lag in de afgesloten auto) kon ik ook niet even bellen me MyWheels. Gelukkig kon ik via een grote omzwerving via de laptop van de buren inloggen op mijn MyWheels account en de auto weer ontgrendelen. Het is nog een geluk dat mijn dochter al uit de auto was... Dit zal ik niet snel vergeten helaas.

  • Aanbevelen? Nee
1

vrijdagavond door het putje

De start-auto-instructies waren te onduidelijk voor mij en heb naar herhaaldelijk proberen de autorit geannuleerd en afgesloten. Wilde meteen een andere auto reserveren maar kreeg de melding dat er maar 1 tegelijk gehuurd kon worden, waarop ik de helpdesk belde voor ondersteuning. De beste heer kon mij maar moeizaam volgen. Wel zei hij dat ik de reservering 'open' had moeten laten staan zodat de auto omgeboekt kon worden naar een andere auto en dat een andere auto opnieuw huren op dezelfde dag niet kon. Nou lekker dan, daar gaat mijn afspraak buiten de stad. Mijn vrijdagavond door het putje! Ik heb mij meteen uitgeschreven, althans, een verzoek ingediend. Want de indruk wordt gewekt dat uitschrijven het permanent verwijderen van persoonsgegevens betekent en die zijn nodig voor onverhoopte boetes die maanden nadien kunnen worden ontvangen. Ik hoop vurig dat mijn 'verzoek' ingewilligd wordt.

  • Aanbevelen? Nee
4

Leuk idee, maar er is niets voor de mensen in de Flevopolder.

Ik ga niet een half uur in de trein zitten om naar een auto te gaan.

  • Aanbevelen? Ja
1

SCAM: don't use it

I downloaded the app (which is not working, during the verification), then I booked my car and they said that my account wasn't verified ONLY AFTER I PAID 66,00 euros... NOT ONLY. They request you to pay extra 0.01 to verify your bank account if your last name mismatches. Basically I paid TWICE without any success, because I created my account with Google and that never matches my ING. Obviously they can be different for privacy purposes... Now, I am trying to recover my money but apparently there is no way to contact them...

  • Aanbevelen? Nee
1

Doodzonde van Juuve

Wat ontzettend zonde dat Juuve overgenomen is door MyWheels. Mijn account zou goed overgezet worden maar dit was direct fout gegaan bij mijn naam. Klantenservice van MyWheels heeft dit afgelopen maandag opgelost. Ik heb toen al mijn gegevens aangeleverd waarna mijn account compleet was. Inmiddels is het nu zaterdag en heb ik vandaag een auto geboekt. Deze reservering kon ik vandaag pas maken omdat ik een tijdvak van een bestelling moest afwachten. Wat blijkt nu, MyWheels controleert je account pas wanneer je je eerste reservering maakt en komt vervolgens aanzetten met het bericht dat er een 'handmatige controle vereist' is. Wat het nog leuker maakt is dat ze die handmatige controles alleen op werkdagen doen. Per saldo komt het er dus op neer dat ik opeens niet een auto kan gebruiken en dat ze hier op zijn vroegst maandag pas mee bezig gaan. Wat een complete onzin, bij Juuve kon je gewoon je rijbewijs inscannen en kon je binnen 15 min de weg op. Extra controles zijn vast en zeker terecht maar waarom in vredesnaam zou je dit pas doen wanneer je een reservering maakt. Dit slaat naar mijn mening echt nergens op. Komt er dus op neer dat je je eerste reserving alleen op een werkdag kunt maken, lekker is dat. Doe mij Juuve maar weer terug, nooit problemen mee gehad en altijd snel geholpen

  • Aanbevelen? Nee
6

Stroeve en duurdere overgang van Juuve naar Mywheels

Ineens bestond Juuve niet meer en zijn al mijn gegevens overgedragen aan Mywheels. Andere manier, duurder, slecht te bereiken. Wij gebruiken al jaren deelauto's. Van Connectcar naar Greenwheels naar Juuve en nu Mywheels. De auto die wij vaak gebruikte bij Juuve heeft nu een andere sticker aan de buitenkant. Vergeten is de houder van het pasje (in het dashboardkastje) en de sticker van het pasje (op het dashboardkastje) uit de Juuve tijd te verwijderen. Pasje was kwijt en kon ik de auto niet opladen. Dus bellen met Mywheels. Na lang (+20min.) in de wacht te hebben gestaan (wat als je een serieus probleem hebt?) kon men mij vertellen dat er geen pasje meer wordt gebruikt maar dat de sleutelhanger de laadpaal activeert. Handig om te weten nadat we de hele auto ondersteboven hadden gehaald op zoek naar het pasje. Voor nu beveel ik het aan omdat auto delen handig is. Ik baal dat het Mywheels duurder is en minder keuze heeft. Gelukkig komen er steeds meer bedrijven met deelauto's in de buurt (bijv. Sixt). Het onderzoeken waard om niet afhankelijk te zijn van Mywheels.

  • Aanbevelen? Ja
10

Uitstekend

Volle week een spiksplinternieuwe wagen gehuurd. Reservering, gebruik en afhandeling helemaal in orde. Niets dan lof.

  • Aanbevelen? Ja
9

Simpel, overzichtelijk en leuk

Auto's zijn er genoeg, het is makkelijk te reserveren en je kan 'gewoon' overal rijden.

  • Aanbevelen? Ja
1

Huur in rekening gebracht voor rit die niet plaats kon vinden omdat auto niet opende

De auto die ik gereserveerd had, opende niet. En de helpdeskmedewerker waar ik telefonisch contact mee had, kon de auto ook niet voor mij openen. Hij beloofde contact op te nemen met de beheerder van auto, en daarna werd de verbinding verbroken. MyWheels is nu zo brutaal om mij huur in rekening te brengen voor een rit die niet plaats kon vinden. En verschuilt zich achter een support-emailadres waar niemand reageert.

  • Aanbevelen? Nee
5

Vergeleken met Juuve hogere prijs met minder mogelijkhedeb

Geen keuze om bij Juuve te blijven en moet nu meer betalen met meer beperkingen. Maar vind t wel belangrijk om geen eigen auto te hebben maar gebruik te maken vam deelauto's. Vandaar een ja als aanbeveling.

  • Aanbevelen? Ja
1

Poor quality cars, poor app and confusing price structure

The staff have been very helpful anytime lve had to reach out but the transfer from Juuve to MyWheels has been terrible. The nicer cars are no longer available such as mini, golf, polo etc., Pets are no longer allowed, the reservation process is bonkers, pay in advance and then you have to ask them for a refund if you drove less than they expected?! The cancellation of reservations also encourages you to keep a car for the time as you have already paid even if you aren't using it, leading to cars potentially sitting unused and unavailable to others. It's also a lot more expensive and there are less cars, really not enjoying using MyWheels it's almost making me want to buy a car again!

  • Aanbevelen? Nee

Bedrijfsgegevens

Peppelgaard 44

5051 ZK Goirle

085-7734222

[email protected]

Klantenvertellen Reviews

• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden en het privacybeleid
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.