Effectieve, praktische tips om communicatie in de relatie te verbeteren

Peter heeft mijn partner en mij geholpen om zowel met grotere conflicten, maar ook alledaagse kleinere probleempjes beter om te kunnen gaan. We hebben verschillende technieken en handvatten geleerd en meegenomen, die een groot, posietief verschil hebben gemaakt voor onze relatie.

• Welke dienst is er afgenomen? relatietherapie/coaching

Goede begeleiding met oog voor beiden kanten!

Wij kwamen bij Peter om te werken aan onze verbinding en hij is erg goed in het begeleiden van de stappen die je daar samen in kunt zetten. Hij is ook niet bang om te spiegelen en zaken die niet helpend zijn te belichten. Daarnaast kan hij goed uitleggen waar dingen vandaan komen. Ik heb veel geleerd bij hem waar ik mee verder kan en heb de gesprekken als zeer prettig ervaren.

• Welke dienst is er afgenomen? relatietherapie/coaching

De gesprekken waren plezierig en hebben ons veel gebracht.

Peter kan als een luisterende buitenstaander vanuit kennis/theorie en met empathie dingen aan de oppervlakte brengen. Hij kan belangrijk van niet belangrijk onderscheiden en geeft perspectief, gaat confrontatie niet uit de weg. Wij kunnen weer verder.

• Welke dienst is er afgenomen? relatietherapie/coaching

Uitstekende luisteraar, zacht maar doortastend in zijn aanpak

Peter heeft ons in een paar sessies al dichter tot elkaar gebracht, met zijn verbindende aanpak, die ons kritisch naar onszelf en meer vergevingsgezind naar de ander liet kijken.

• Welke dienst is er afgenomen? relatietherapie/coaching

Een zeer vriendelijke en professionele relatietherapeut

Peter is een zeer fijne gesprekspartner die snel tot de kern van het probleem komt. Hij legt op een zeer fijne manier uit waar de schoen wringt en koppelt dat op een duidelijke manier terug. Geeft duidelijk handvatten die ons zeer geholpen hebben. Al met al zijn wij zeer tevreden over zijn manier van aanpak.

Waardevolle gesprekken

Peter luistert goed en geeft veel nieuwe, passende inzichten. Super!

• Welke dienst is er afgenomen? individuele therapie/coaching

Deskundige relatietherapeut!

Peter herkent het probleem snel en geeft goede, heldere uitleg van het probleem. Verassend anders dan dat je in eerste instantie zou denken. Peter luistert goed,laat beiden aan het woord en stelt vragen. Hij duidelijke adviezen hoe je anders met elkaar om kunt gaan en elkaar kunt benaderen. Een volgende keer ga je eventueel zo nodig door op onderliggende problemen. Of verder met de therapie mocht dat nodig zijn. Wij hebben er veel van geleerd. Na 1½jaar was het voor ons nodig om Peter opnieuw in te schakelen. We konden direct een afspraak maken en na een opfris sessie kunnen we weer verder! Wij kunnen Peter zeker aanraden!

• Welke dienst is er afgenomen? relatietherapie/coaching

Precies wat we nodig hadden

Peter geeft ruimte aan emoties, helpt om zaken in perspectief te plaatsen. Zonder oordeel, met rust, respect en ruimte voor betrokkenen. Zijn vragen zetten aan tot nadenken en eerlijk te zijn naar jezelf en naar elkaar.

empathisch en oplossingsgericht

Zeer positieve ervaring. Ruimte voor ieders beleving, feedback die houvast geeft en waarmee je verder kunt.

Zachte landing

Peter is zeer kundig en heeft ons in een paar sessies op de rit gezet. Heb je wat ondersteuning nodig, dan raad ik Peter ten zeerste aan!

Helder, to-the-point

Helder, to-the-point. Gesprekken met aandacht.

• Welke dienst is er afgenomen? relatietherapie/coaching

De cursus is ontzettend leerzaam.

Samen met mijn vriend heb ik de cursus “Verbeter je relatie” gevolgd. Ik heb dit als heel prettig ervaren. De theorie over relaties en alles wat daarbij komt kijken, afgewisseld met opdrachten (samen met partner) maakten de bijeenkomsten erg interessant. Ik heb ontzettend veel geleerd en ik zou het iedereen, ongeacht of je relatie redelijk goed zit of wat aandacht nodig heeft, sterk aanbevelen.

• Welke dienst is er afgenomen? training / cursus

Prettige gesprekken met als uitkomst concrete actiepunten om mee aan de slag te gaan

De gesprekken die ik met Peter heb gehad voelden als vertrouwd aan. De eerste paar gesprekken zijn we dieper ingegaan op persoonlijke problemen en naar mate de gesprekken vorderde kreeg ik van Peter concrete tips waar ik in het dagelijkse leven mee aan de slag kon.

• Welke dienst is er afgenomen? individuele therapie/coaching

Waardevolle intervisiebegeleiding met diepgang

Peter heeft gedurende een aantal jaren begeleide intervisie geboden aan mij en mijn collega gezinscoaches. Hij heeft enorm veel ervaring in de (jeugd)hulpverlening en veel kennis die hij op een prettige manier overbrengt. Ik kan zeggen dat ik in al die jaren dat ik werkzaam ben in de hulpverlening tijdens deze intervisie bijeenkomsten het allermeest geleerd heb. Peter begeleide onze gesprekken aan de hand van verschillende methodes en wanneer hij een toevoeging deed was dit altijd zinvol. Er is geen bijeenkomst voorbij gegaan waarna ik weer iets nieuws geleerd had of een mooi inzicht heb opgedaan. Ik zou Peter daarom absoluut aanraden voor intervisie of supervisie maar weet ook zeker dat stellen die bij hem in de praktijk komen zich geen betere therapeut kunnen wensen.

zeer waardevolle supervisie

De supervisie die mijn collega's en ik drie jaar lang van Peter hebben gevolgd heb ik als zeer waardevol ervaren. Peter wist met zijn deskundigheid altijd de diepere laag met ons te bereiken waardoor ik ook (lang) na intervisie nog bleef nadenken over wat er was besproken. Peter durft te zeggen waar het op staat en weet daardoor altijd tot de kern van het probleem te komen. Ik heb zijn manier van werken als deskundig en prettig ervaren.

inspirerend

Afgelopen 3 jaar heb ik regelmatig supervisiebijeenkomsten gehad bij Peter met mijn vaste supervisiegroepje. Deze heb ik als heel waardevol, inspirerend, inzicht gevend en uitdagend ervaren. Peter ziet scherp wat er gebeurd, kan sturen in de gesprekken op een aanvullende manier en durft door te vragen met respect. Na iedere bijeenkomst kon ik iets mee nemen om verder over na te denken of mee aan de slag te gaan. Dit heeft bijgedragen aan mijn professionele, maar ook persoonlijke groei. Er was ruimte om alles te bespreken en het voelde ook heel veilig om dit te doen. Tevens heeft hij veel kennis op een breed gebied en daarmee kan ook iets extra's toevoegen. Dank Peter voor je fijne, persoonlijke en eerlijke coaching.

• Welke dienst is er afgenomen? supervisie

Peter is een inspirerend persoon en heeft mij voorzien van nieuwe inzichten.

Peter´s vermogen om verhelderende, diepgaande en ook confronterende vragen te stellen heeft mijn denken op een positieve manier beïnvloed. Hij toonde oprechte aandacht voor mijn ervaren emoties en mijn gedachtegang, waardoor ik mij gehoord en begrepen voelde. Peter´s vriendelijkheid, empathie en zowel theoretische als praktische manier van werken, maken hem een fijne intervisor. Ik zou Peter zeker aanraden aan iedereen die opzoek is naar een persoon die echt naar je luistert en helpt om nieuwe perspectieven te ontdekken.

Betrokken, plezierig én professioneel

Naast een goed luisterend oor brengt Peter door zijn manier van doen en laten vooral een hele prettige en essentiële rust in.... Wat hij zegt biedt vaak een goed nieuw behulpzaam perspectief. Hij heeft ons ook goed kunnen helpen in de relatie met onze zoon, puttend uit o.a. zijn ruime ervaring in de jeugdhulpverlening.

We hebben er veel aan gehad!

We hebben geleerd hoe we samen weer in gesprek komen als het moeizaam gaat. En hoe we nieuwsgierig naar elkaar blijven. Peter stemde goed af op ons allebei en gaf ook tips en tricks waar we veel aan hadden.

Zeer deskundig en sterk inhoudelijk.

Goede adviezen, Geeft de relatie meer inhoud en verduidelijkt de problemen.

Zeer waardevol voor zowel de relatie als persoonlijk

De therapie heeft ons de mogelijkheden gegeven om zelf sterk uit ons dal te komen. Zonder te zeggen wat we moesten doen maar door middel van het geven van inzichten bracht het ons op het juiste spoor.

Hele fijne begeleiding en inzichten gekregen

Peter heeft ons goed aan het werk gezet. Wij hebben samen gewerkt aan de communicatie.

Zeer integere benadering. Echt cliënt centraal en zorgvuldig confronterend en coachend.

Binnen 1 verkennend gesprek werd het 'probleem' al gearticuleerd en de essentie bereikt van een goede dialoog, waarop voortgeborduurd kan worden.

Heel dankbaar voor de hulp en de aandacht!

Goede klik met mijn therapeut, heeft me echt duidelijk op weg geholpen!

Verhelderend en helpend!

Door heel goed aan te sluiten bij ons allebei heeft Peter ons goed geholpen. De aannames en verwachtingen spraken we na 13 jaar samen niet (meer) voldoende uit. Dat doen we nu weer meer en makkelijker.

Abstederdijk 33

3582 BA Utrecht

06 196 533 06

Over Peter Vergeer

Praktijk Peter Vergeer is een therapiepraktijk gespecialiseerd in relatietherapie. Daarnaast geeft hij supervisie en biedt trainingen in relatiecoaching aan.