Ik heb op zeer prettige wijze theoretische en praktische basiskennis opgedaan mbt systemisch coachen

Peter en Eveline verzorgen een opleiding waarbij zij veel aandacht hebben voor ieders persoonlijke leerproces. Doordat zij de lessen met z’n tweeën verzorgen ontstaat er een prettige en leerzame dynamiek en is er volop ruimte om de processen te begeleiden die ontstaan in het veld. Ik heb Peter en Eveline ervaren als twee warme, enthousiaste en uiterst vriendelijke mensen.

• Hoe heb je de opleiding, training of workshop bij de Bewustzijnsfabriek ervaren?
  • Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Mooie inzichten, waardevolle kennis en bijzondere ervaringen

Het cijfer zegt genoeg!

Als je bij deze prachtige mensen opgeleid wordt dan geef je jezelf een enorm mooi cadeau. Respectvol, oordeelloos, humor en kwetsbaar. Peter en Eveline inspireren je tijdens alle lesblokken. Geven persoonlijke aandacht en zorgen altijd voor een goede sfeer. Begeleiden je van A tot Z.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Teveel om op te noemen...

De opleiding SBTO is een reis in je eigen innerlijke landschap én dat van organisatiesystemen

Een mooie opleiding voor iedereen die zich wil verdiepen in het systemische werkveld. De opleiding gaat over de persoonlijke as, ook bij organisatievraagstukken. Verwacht geen kant-en-klare toolkit mee te krijgen, maar zeker ontwikkeling als mens en professional.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Meer inzicht in de onderstroom en mijn eigen dynamieken.

Mooie reis gehad

Ik heb erg veel geleerd op een prettige manier over het systemisch werken

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Ik werkte al een tijd als trainer en het systemisch werken is hier een mooie aanvulling op

Intensief, warmte en veel energie!

Een sprong in het diepe, twee dagen is veel tekort! Ik zou nog wel wat extra oefentijd eraan vast willen plakken om de theorie nog meer eigen te maken. Ongelofelijk hoe snel je met elkaar leert, in een veilige setting gefaciliteerd door Peter en Eveline. En zo mooi dat er een diverse groep was qua ervaring en achtergronden, heel leuk!

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Inzicht in eigen ego toestanden, strategieën en gedrag. Lelijke kanten aangekeken. Wat kan ik doen/functioneel maken om (weer) energie te laten stromen?

Blikverruimend

De opleiding "Systemisch Coachen" heeft mijn leven zowel professioneel als persoonlijk verrijkt. Het was een ontdekkingsreis waarbij ik niet alleen terugkeek naar het verleden om waardevolle inzichten te verkrijgen, maar ook het heden beter kon begrijpen en omarmen. De inzichten die ik heb opgedaan over mezelf en anderen hebben mijn wereldbeeld ingrijpend veranderd, mijn perspectief verruimd en mijn compassie verdiept. Met een onverzadigbare dorst naar meer inzichten heb ik vervolgens de training "Transactionele Analyse & Systemisch Werk" gevolgd, evenals de workshop "Je bent de droom van je voorouders". Momenteel ben ik bezig met de specialisatieopleiding "Systemisch Begeleiden van Teams en Organisaties". Zelfs bij soms herhaalde onderwerpen vind ik telkens nieuwe inzichten. De begeleiding van Eveline en Peter is van onschatbare waarde geweest voor mijn leerproces. Ze zijn beiden zeer bekwaam op hun vakgebied en weten op een liefdevolle manier de spiegel voor te houden. Ze moedigen je aan om je kwetsbaar op te stellen, waardoor je echt kunt groeien en leren. Ze scheppen een veilige en vertrouwde omgeving waarin je kunt opbloeien.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Het was een ontdekkingsreis waarbij ik niet alleen terugkeek naar het verleden om waardevolle inzichten te verkrijgen, maar ook het heden beter kon begrijpen en omarmen. De inzichten die ik heb opgedaan over mezelf en anderen hebben mijn wereldbeeld ingrijpend veranderd, mijn perspectief verruimd en mijn compassie verdiept.

Mooie combinatie van theorie en praktijk

De eerste dag hebben we veel oefeningen gedaan en was er meteen veel diepgang. De tweede dag was theoretischer. Een fijne groep en een veilige plek om je open te stellen. 2 dagen is eigenlijk te kort, ik ben enthousiast geraakt om door te gaan met de opleiding tot systemisch coach!

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? basisprincipes van TA toepassen in de dagelijkse praktijk

Verrijkend

Met respect, liefdevol mee genomen naar nieuwe inzichten.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Dat het goed is om een baksteen te gooien.

Thuiskomen bij Peter en Eveline

Twee dagen in verbinding mogen beleven onder leiding van twee prachtige mensen

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Inzichten in mezelf en mijn werkomgeving, mijn script aangepast. Wat is opstellen verhelderend

Een warme en professionele plek om te leren en te verdiepen als mens

Peter en Eveline zijn hele fijne en professionele trainers die vanaf moment één een veilige sfeer creëren in de groep. De opleiding systemisch coachen is een intensief en waardevol half jaar om te verdiepen als coach en als mens. Een mooie investering in jezelf.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Minder hard te werken en daardoor aanwezig te zijn in het moment

Prachtige reis die ik voor geen goud had willen missen

De bezielende begeleiding van Peter Eveline maken deze opleiding helemaal af. Twee vakmensen die precies aanvoelen wat iemand nodig heeft. Soms de spiegel voorhoudend en op een ander moment weer op empathische wijze. Zij zorgen voor een veilige sfeer waarin je jezelf kwetsbaar durft op te stellen.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Communiceren vanuit kracht en verbinding.

Verdiepend

De verdiepingsopleiding was voor mij een mooi vervolg op de opleiding systemisch coachen. De verdiepingsopleiding was voor mij echt een verdieping. Ik dacht al heel wat pijnstukken aangekeken te hebben. In de verdieping ben ik werkelijk de diepte ingegaan en gevoeld wie ik ben en mag zijn. Peter en Eveline zijn zo mooi op elkaar ingespeeld. Als individu stap je de groep binnen en Peter en Eveline maken een groep van de individu. Een opleiding voor het leven waar ik iedere dag profijt van heb.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Dat wat je buitensluit is de sleutel waar je moet zijn. Ik heb geleerd niet langer weg te kijken voor wat ik als onprettig ervaar. Ik kan mijzelf als een geheel zien. De delen die niet prettig zijn daar zit de heling. Ik heb geleerd aan te kijken en niet langer weg te kijken.

Onvergetelijk en inspirerend

Mijn ervaring met de opleiding SBTO is zeer positief. Naast het leren begeleiden van teams, heb ik ook veel geleerd over mezelf. Heel fijn en belangrijk dat Peter en Eveline hier de ruimte voor geven/nemen, omdat je altijd jezelf meeneemt in het systemisch begeleiden.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Ik heb al mijn leerdoelen gehaald en dingen geleerd waarvan ik niet wist dat ik ze te leren had (vooral over mezelf)

Het was een ervaring die ik niet had willen missen, de hele opleiding was een feest!

Ik heb veel geleerd op persoonlijk en professioneel vlak. De opleiding heeft mij veel inzicht gegeven in mijn eigen patronen waardoor ik ben gegroeid als mens. Professioneel heb ik geleerd hoe ik door systemisch te werken dichter bij de vraag achter de vraag kan komen. Omdat deze opleiding mijn eerste kennismaking met systemisch werken was zou het mij hebben geholpen om eerst meer te weten van de vaktermen die worden gebruikt. Om de groep niet op te houden heb ik veel zelf uitgezocht na de lesblokken. Dat werkte ook prima maar gaf mij wel het gevoel dat ik achter liep. Na het derde blok, was ik bij.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Het heeft mij een rijker en bewuster mens gemaakt. Professioneel sta ik steviger in mijn schoenen omdat ik vertrouw op mijn waarnemingen en daardoor sneller tot de kern kom.

Heel bijzonder....

De opleiding systemisch coachen vond ik heel bijzonder. Het geeft je veel inzichten over je eigen onbewuste gedragspatronen en waar die ooit ontstaan zijn. Het geeft herkenning, begrip en meer mildheid en tegelijkertijd raakt het je diep in je ziel. Naast je eigen inzichten hebben we ook veel geleerd en geoefend met het zelf begeleiden van opstellingen. Tussentijds was er ruimte om even te bellen over een eigen werkcasus. Dat was heel fijn en behulpzaam. Peter en Eveline, de trainers, zijn heel erg bedreven in het systemisch werk. Fijn om van hun de opleiding te krijgen. Ik heb het al meerdere mensen aangeraden!

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? zie boven

Mooie reis in persoonlijke ontwikkeling

Door inzichten in mijn eigen systeem van herkomst wordt ik een sterkere leidinggevende. Deze opleiding was voor mij een kennismaking met het Systemisch Werken. Er is een mooie zienswijze voor mij opengegaan waarover ik nog lang niet ben uitgeleerd. Door oefenen met verschillende werkvormen is mijn voel ik zekerder om het Systemisch Werken in de praktijk te gaan brengen.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Meer Inzicht in mijzelf op persoonlijk en professioneel vlak

Persoonlijke groei

Door inzicht in systemen kwam er rust in de warboel van emoties en ruimte voor liefde. Wat een kado!!!!!

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Ik ben meer geankerd. Hierdoor herken ik persoonlijke thema's

Verdieping in persoonlijke- en professionele ontwikkeling.

Onder de vakkundige begeleiding van Peter en Eveline heb ik de opleiding Systemisch Coachen - Verdieping gevolgd. Een zeer waardevolle, verdiepende opleiding, waarin ik mooie werkmethodes aangereikt heb gekregen die ik direct kan inzetten in mijn werk als coach en trainer. Op persoonlijk vlak zijn er delen van mij uit het verborgene tevoorschijn gekomen, waardoor ik krachtiger in het leven sta.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Op persoonlijk vlak: Licht op mijn schaduwkanten en op professioneel vlak: O.a. praktische werkmethodes.

Helemaal fijn was het. Ik raad het aan.

Ik heb veel geleerd tijdens de opleidingen die ik heb gedaan. Wat ik fijn vind is dat het geleerde meteen toepasbaar is in mijn eigen werk en dat de lesdagen goed gevuld zijn met praktische oefeningen. Peter en Evelien zijn vakmensen met veel ervaren, dat is merkbaar tijdens de lesdagen. Ze kijken, voelen, dagen op een mooie manier uit en gaan naar de kern. De opleiding heeft mij persoonlijk ook veel gegeven want het gaat ook over jezelf. Over mijn eigen stukken en waar ik in projecties kan schieten. Ik raad de opleiding aan en werken met deze twee mooie mensen ook. Groet Ralph Nelissen.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Heel veel moois.

Prachtige opleiding

Ik heb de opleiding Systemisch Coachen heel positief ervaren. Peter en Eveline vormen een ideaal trainingsduo. Warm, empathisch, persoonlijk en weten heel goed altijd de vinger te leggen op waar het écht om gaat. Er is ruimte voor ieders eigen leerpad en tegelijk leer je als groep. In de zes maanden die de opleiding duurde, heb ik een heel andere kijk gekregen op hoe we als systemen functioneren en hoe ik binnen die systemen mijn plek inneem. De (ervarings)kennis die Peter en Eveline inbrengen, gecombineerd met theorie en het praktische oefenen, bieden een stevig fundament om na de opleiding systemisch te coachen. Peter en Eveline weten samen een ruimte te creëren van veiligheid, vertrouwen, rust en acceptatie, waarbinnen alles er mag zijn en waarin je als cursist eigenlijk niet anders kan dan hele grote stappen in je persoonlijke én professionele ontwikkeling maken.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Mijn plek, mijn persoonlijke en familiethema's (h)erkennen en de kennis en vaardigheden om systemisch te coachen

Diepgaand!

Na de basisopleiding heb ik ook de Verdieping bij de Bewustzijnsfabriek gevolgd. Met recht een verdieping voor jezelf als ook voor je werk als systemisch coach. En dat onder de bezielende leiding van Peter en Eveline.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Persoonlijk heb ik meer zicht gekregen op de invloed van mijn voorgeslachten in mijn leven. Professioneel heb ik geleerd met nog meer intuitie te luisteren naar mijn coachees.

Inzicht en Inspiratie

Inspirerende workshop die verrijkende inzichten bood in o.a. mijn voorouderveld. Na deze workshop voel ik een intensere verbinding met mijn voorouders en resoneert alles nog na... Hetgeen zeer is geapprecieerd zijn de mogelijkheid voor een persoonlijke opstelling en de tijd die wordt genomen voor individuele ‘nazorg’ als er vragen en onrust ontstaan door hetgeen inzichtelijk wordt. Dank aan Peter en Eveline voor hun liefdevolle begeleiding…vond het fijn jullie te hebben mogen ontmoeten.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Dat de liefde, kracht en wijsheid van mijn voorouders ook in mij aanwezig is!

Waardevol, magisch, inzichtgevend

Ik heb de opleiding Systemisch Coachen gevolgd bij De Bewustzijnsfabriek. De opleiders Peter en Eveline geven dit met veel liefde voor het vak én de deelnemers. Als coach heb ik me kunnen verdiepen in een totaal andere benadering van vraagstukken. Tevens was het een prachtige persoonlijke ontwikkelingsreis. Een aanrader!

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Problemen zijn oplossingen voor het systeem. Dit is zo'n andere kijk op vraagstukken en brengt zoveel. Ik heb mijn eigen gedragspatroon op bepaalde vlakken weten te doorbreken en het geeft me handvatten om mijn coachees beter te kunnen helpen.

Geweldige opleiding, had ik jaren eerder moeten doen!

Eindelijk heb ik inzicht gekregen in mijn diepere laag door de geboden veiligheid, vertrouwen en confrontatie van de begeleiding. Systeemcoaching gedaan na professionele coaching en soms afgevraagd wat doe ik hier. Door te durven voelen en ervaren past systeem coaching mij als een 2e huid

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Eindelijk mijn eigen verdieping kunnen en mogen ervaren, confronterend maar goed. Maakt dagelijks onderdeel uit van mij.

Geweldig, gebruik de opgedane kennis nog elke dag

Fantastische training waar ik zowel op het gebied van coaching, maar ook prive en persoonlijke ontwikkeling, elke dag voordeel van heb.

• Wat heb je geleerd wat betreft je persoonlijk- en professionele ontwikkeling? Systemische coaching en TA

Kerklaan 48

2912 CK Nieuwerkerk aan den IJssel

06 42 31 79 64

Over De Bewustzijnsfabriek

De Bewustzijnsfabriek; dé plek waar je terecht kan voor jouw persoonlijke- en professionele ontwikkeling en verdieping. We begeleiden professionals bij het verdiepen van hun systemische kennis en vaardigheden.