Klanten bij de werkplaats?
Bij binnenkomst zie je een open huiskamer sfeer. Geeft je een glimlach op het gezicht. De man achter de balie laat je rustig staan wachten. Dan blijkt dat hij nog geen koffie heeft gehad, althans zijn humeur was niet best.
Een vraag hoe carplay werkt, wordt afgedaan met daarvoor moet je een monteur hebben. Verder niets.
Bij een onderhoudsbeurt blijkt dat de afleverbeurt niet volledig of helemaal niet is gedaan. Op vragen daarover komt een mail waarbij de werkplaatscollega's in de cc zijn gezet, het verzoek krijgen om het de volgende keer beter te doen, maar zonder een serieus antwoord op een gebrek dat nog bestaat.
Om 16:45 krijg je een belletje dat de auto nog een dag langer moet blijven. Als je dan aangeeft dat ze jouw partner moeten hebben (die al onderweg is), ontvang je geen belletje meer en je mag een extra dag de huurauto betalen ondanks dat ook dit wederom te maken heeft met de niet volledige of ontbrekende afleverbeurt. Als je verzoekt om de rekening te corrigeren, wordt het verrekend met de volgende beurt. Na deze ervaring weet ik niet of ik dat nog wil.
Dan ook nog de bandenspanning die niet goed is, de onderhoudsmelding die nog in de app staat...........
Complimenten overigens voor de monteurs die netjes transparant hun werk doen. En netjes de klant doorgeven wat mankeert.
De entourage, de vraag naar feedback, de professionele verkoop, lijken te duiden op modern management. Maar de werkplaats lijkt daar achter bij te blijven en zeker de medewerkers die een cursus klantvriendelijkheid mogen volgen en/of meer capaciteit moeten krijgen. Het zal ook niet makkelijk zijn om een werkplaatsmedewerker (waarschijnlijk nog met het vet aan de handen van een jaren monteurwerk) te veranderen in een host.
Oh en nu zie ik onderaan dat bij deze review je goedkeuring geeft voor "IP adres en eventueel overige informatie". Hoezo waarom het IP adres? Waarom verzamelt Renses dat? Even VPN aangezet...