Ik had probleem met de speaker. Na anderhalve uur wachten kreeg ik van Nefkens te horen dat ik inderdaad problememen met de speaker had. Mijn probleem was niet opgelost en tot mijn grote ergenis kreeg ik een rekening van bijna €40 . Dit heb ik nog nooit meegemaakt. Nefkens verdient een koude douch. Erg is dat!!!!!
Ik werd goed meegenomen in het probleem maar de storing is niet opgelost. Ik ontdek daardoor wel dat elektrische rijden heel kwetsbaar is voor software storingen.
Te laat, niet compleet, telefonisch niet correct, niet geheel gereed afgeleverd.
Fijn om voorafgaand aan de onderhoudsbeurt een bevindingenrapport te ontvangen waarin wordt geadviseerd wat wel of niet noodzakelijk moet worden uitgevoerd. Helaas was men dit keer in eerste instantie vergeten een noodzakelijke vervanging van een onderdeel te melden. Verder prima afgehandeld.
Ervaring was prima, maar lastig om een afspraak te maken want alle data waren al ongeveer vol, wachttijd was dus ongeveer een maand. Bij de beurt zelf is de terugkoppeling van wat men gaat doen/geconstateerd heeft via app/mail. Dit is niet helemaal top, zeker niet als je het telefoontje aanklikt van "bel me" ipv akkoord of afwijzen bij een melding.Ik werd namelijk niet gebeld, helaas communiceren de meeste merkgarages zo tegenwoordig, want dat scheelt mankracht en tijd. Lastige is wel dat het bericht waar ik over wilde bellen er één was dat er een melding in de autocomputer zit die (nog) niet tot een terugroepactie leidt, maar ook niet opgelost kon worden. Deze melding in de app/mail bestond ook nog uit alleen maar codes en was dus voor mij, de ontvanger, totaal onbegrijpelijk. Ook geen idee wat er zou gebeuren als ik zou accepteren of afwijzen, vandaar dat ik bel mij aanklikte. Uiteindelijk moest ik zelf maar bellen want de andere kant deed het niet en je wil toch weten of je met zo'n melding aan einde dag je auto terugkrijgt of dat ze hem langer moeten houden.... Wel heel vriendelijk contact als je dan uiteindelijk iemand spreekt. Dus er kan nog wel wat verbeteren, vandaar geen 5 sterren.
Bij het maken van de afspraak had ik wat punten doorgegeven. Die waren niet bekend in het systeem. Een ernstig defect aan de auto, namelijk enorme co sensatie op de binnenzijde van de auto bij lage temperaturen (lager dan 4 graden) (foto’s waren beschikbaar) is niet opgelost. ‘Het probleem was niet geconstateerd’. Klopt, het was 15 graden.. pfff. Dus bij temperaturen lager dan 4 graden is mijn DS4 een zeer gevaarlijke auto om in te rijden.
Nadat de auto 2 maal helemaal "dood" was en weer door starthulp op weg geholpen te zijn contact gepoogd op te nemen met Nefkens De Meern (NdM). Er is een terugbelverzoek aangemaakt maar hierop is niet gereageerd. Daarom conttactverzoek via de site aangemaakt. Hierop is niet gerageerd door NdM. Daarom contact gezocht met verkoper in Eindhoven en zij bleken het contactverzoek te hebben doorgezet naar NdM. Na diverse contactpogingen te hebben ondernomen met De Meern ben ik uiteindelijk via de filiaalmanager geholpen. Accu bleek defect en het bleek een bekend issue te zijn. Nieuwe accu besteld maar deze werd in eerste instantie door Stellantis in back order geplaatst. De reden hiervoor is mij niet duidelijk gemaakt. Pas 2 dagen later was de accu beschikbaar en geplaatst. Waarom de accu defect is geraakt is me ook niet duidelijk geworden. Ik heb de indruk dat als ik e.e.a. niet via Dhr. Bobby Govers had gespeeld nu nog in de wacht had gestaan om teruggebeld te worden.
De auto is prima onderhouden. Op de dag zelf werden wij gebeld door de garage voor overleg. Wij belden terug, maar konden nooit contact krijgen. Dat was wel lastig.
Kwaliteit en snelle service
Het is as de eerste keer dat ik bij uw vestiging te De Meern was. Had moeite om mijn auto te parkeren. Na afloop van de reparatie nog wel even gezocht(samen met de receptioniste) waar de monteur mijn auto had geparkeerd. Voor het overige heel tevreden.
Papieren lagen klaar, van de leenfiets werd nog even het sahara-zand afgeveegd. Vooraf duidelijkheid over de verwachte kosten bij deze grote beurt. Auto gewassen weer teruggekregen. De beurt naar verwachting uitgevoerd en service heel prettig!
Ik kwam bij Nefkens terecht om een nieuwe (reserve) sleutel voor mijn Alfa te laten bestellen, en ook om mijn huidige en de bestelde sleutel opnieuw te laten inlezen in de boordcomputer, met nieuwe code. Het begint al dat Nefkens erg moeilijk telefonisch te bereiken is. Het duurt vaak lang voordat je iemand aan de lijn hebt, waarop je soms een andere afdeling krijgt die belooft je terug te bellen, wat dan ook vaak weer niet gebeurde. Ik zou bericht krijgen zodra de sleutel binnen was. Niet van op de hoogte gebracht. 2 weken later bleek de sleutel binnen na zelf gebeld te hebben. Een afspraak voor het inlezen was al eerder gemaakt. Wat pas weer +/-2 weken later kon. Bij deze afspraak 1,5 uur!! gewacht bij Nefkens op niks, omdat de code voor de sleutel uiteindelijk niet bleek te werken. (fout van sleutel fabrikant) De correcte code moest opgevraagd. Die uiteindelijk, na 2 weken hier weer zelf achteraan te moeten gaan, en op aandringen van de noodzaak ervan, toch in het mailsysteem bleek ontvangen. Totaal duurde alles nu bijna 2 maanden. Het lijkt mij als klant toch wel meer dan redelijk, om dan in ieder geval wat korting te krijgen op het inlezen van 70 euro. (wat ik eerlijk gezegd best een bedrag vind voor 30 min digitaal invoerwerk in de boordcomputer). Maar Nefkens voelt zelf geen verantwoordelijkheid voor de stress die dit gekost heeft, en legt de last uiteindelijk bij de klant. Omdat zij de sleutel fabrikant aansprakelijk achten voor al het ongemak. Ik zou echt nooit, maar dan ook nooit mijn auto hier voor onderhoud naartoe brengen. Wel goede koffie en verder vriendelijk personeel.
Als er éénmaal contact is, is de behandeling uiterst correct en vriendelijk. De afspraken worden nagekomen en de behandeling is voorkomend. De vervangende auto stond klaar. Zoals het er nu uitziet lijkt de update het gewenste effect te hebben gehad.
Goede service. Er werd keurig uitgelegd dat het rond pauzetijd was dus dat het misschien ietsjes langer kon duren dan verwacht. Fijn dat je met een kapotte lamp altijd kan langsrijden en dan ook niet lang hoeft te wachten voor de werkzaamheden. Enige opmerking die ik kan hebben is dat ik bij een andere garage een lampjeswissel als service kreeg en daar niet voor hoefde te betalen.
Snelle diagnose motorstoring. Direct oplossing gekregen incl. de prijs, keurig afgehandeld!
Ik heb een slecht gevoel overgehouden van het bezoek aan Nefkens De Meern. Enkele weken geleden een afspraak gemaakt voor een beurt en APK voor onze Fiat 500 Twinair uit 2015. Auto is altijd Fiat dealer onderhouden geweest maar dit jaar voor het eerst bij Nefkens in De Meern. Tijdens de afspraak aangegeven wat er moet gebeuren en onderhoudshistorie besproken. Niet naar de prijs gevraagd want mijn ervaring was dat beurten bij de Fiat dealer de afgelopen jaren tussen de 200 en 400 euro kostten, afhankelijk van het type onderhoud. Groot was mijn verbazing toen mij ’s ochtends bij het brengen van de auto werd medegedeeld dat de beurt meer dan 700 euro ging kosten. Dat is bijna het dubbele van wat ik gewend was te betalen! De hogere kosten werden verklaard vanwege het vervangen van de remolie en de twee bougies en daarnaast de gestegen werkplaatstarieven. De prijs van deze 150.000 km basisbeurt, zonder de extra’s kwam daarmee op bijna 550 euro. Uiteindelijk moest er nog een achterrem schoongemaakt worden waardoor de factuur op 832 euro kwam. Ik had de auto natuurlijk ’s ochtends weer mee kunnen nemen, toen mij de onverwacht hoge kosten werden medegedeeld. Maar zo zit ik niet in elkaar: afspraak is bij mij afspraak. Ik kan mezelf verwijten dat ik niet vooraf heb gevraagd naar de kosten. Maar wat ik ronduit teleurstellend vind is, dat deze Fiat dealer mij niet vooraf heeft gewezen op de Eurorepar tarieven, zie https://www.nefkens.nl/service-en-onderhoud/eurorepar. Een basisbeurt kost dan 199 euro en daarmee was de uiteindelijke factuur, inclusief de noodzakelijke vervanging van remolie en bougies, veel lager uitgevallen, en vergelijkbaar met wat andere Fiat dealers rekenen. Daar kwam ik pas later achter. Ik heb het gevoel nu een Maserati onderhoudsprijs te hebben betaald voor een Fiatje van 10 jaar oud. Ik was voornemens het onderhoud van mijn andere auto’s ook bij Nefkens onder te brengen, want dicht bij huis. Maar daar zie ik om bovengenoemde redenen
Heel vriendelijke behulpzaam personeel, snel service.
Afspraak maken was duidelijk, alles was klaar voor een snelle afhandeling en iets na het middaguur kon de auto al weer gehaald worden.
Met gevoel daar weggereden na het kalibreren van de camera en eventueel resetten van de foutcode(s) i.v.m vervangen van de vooruit door een derde.
Tijdens mijn recente bezoek ivm garantieafhandeling van mijn DS7 passeert de vestigingsmanager Bobby Govers (ja ik weet hoe hij heet maar hij weet niet hoe ik heet)mij tweemaal in de wachtruimte zonder iets te zeggen. Dramatisch voor iemand in deze functie die een klant kan leren kennen die alle merken die hier verkocht worden heeft gereden. Hoe moeilijk is het om klantvriendelijk minimaal even goedemorgen te zeggen en wellicht kennis te maken. Sharon van de receptie is nog een beetje onervaren maar doet goed haar best om succesvol in haar functie te worden.
Wij zijn als een koning behandeld nog nooit meegemaakt Wij hadden terug roep actie van de air bags zou 1 uur in beslag nemen maar werd 3 /4 uur gaan duren dat is veel om te wachten toen zijn wij door het personeel naar huis gebracht 5 uur werden we gebeld dat het de volgende dag zou worden en toen kwam het mooiste onze auto werd bij ons thuis gebracht nou dit is een top service Wij danken hierbij de medewerkers
en komt afpsraken na
Ik kom al jaren in de Citroëngarage, toen het nog Van Oord was, en door de naams- en eigenaarswijzigingen door de jaren, maar ik ben niet zo blij hoe het nu is: - beide dames aan de balie waren langdurig aan het bellen, het lijkt me handiger om een iemand te hebben voor de telefoontjes en een voor de afhandeling van de balie etc. - bij het afleveren van de auto werden mijn gegevens gecheckt, of mijn telefoonnummer nog klopte en zo; de afspraak was dat ik gebeld zou worden als de auto klaar was. N.B.: mijn emailadres is niet gecontroleerd! - de hele dag niets gehoord, toevallig op mijn privé-mail gekeken (ik was aan het werk, dus normaal kijk ik daar niet op), zag ik een mail met een link er op voor een 'diagnose-rapport inclusief prijsopgave'. Wat? het ging om een APK, en er zou gebeld worden als er vragen waren. - Ik klik op de link en krijg de boodschap dat de link verouderd is en ik het 'diagnoserapport' niet kan inzien. - Ik ga dus bellen, en krijg een telefoniste die mij niet kan helpen, ook niet kan zeggen wat het diagnoserapport betekent. ze probeert me door te verbinden, maar dat lukt niet, ik zou worden teruggebeld - ik ben de hele middag niet teruggebeld - tot mijn verbazing komt er eind van de middag weer een mail met de mededeling 'uw auto staat klaar' - bij het ophalen van de auto om opheldering gevraagd, maar er was dus alleen een lampje stuk, en uiteindelijk is dat gewoon vervangen. Ik heb aangegeven bij het ophalen dat ik de gang van zaken nogal vreemd vond, de dame achter de balie beloofde dat ze dat zou doorgeven. Nu snap ik dat Nefkens een groot bedrijf is, en dat het druk is, maar hier lijken toch wel dingen mis te zijn, in ieder geval wat betreft de communicatie. Ik heb best wel vertrouwen in de technische afwikkeling van het een en ander, maar ik krijg een nare bijsmaak van de onpersoonlijke afwikkeling. Ik denk dat ik me inmiddels beter kan richten op een wat kleinere persoonlijke garage, die wat duidelijker zijn.
Onderhoud netjes uitgevoerd. De auto was zelfs gestofzuigd toen ik hem weer ophaalde.
jammer dat ik na vertrek bij jullie bedrijf en 300 meter rijden de melding kreeg dat ik de banden op spanning moest brengen.... Niet uitgevoerd of geen reset gedaan?
• Iedereen mag een review schrijven zolang er wordt voldaan aan de gebruikersvoorwaarden
• We voeren geautomatiseerde en handmatige controles uit om valse reviews zoveel mogelijk tegen te gaan
• Reviews die op eigen initiatief zijn geschreven worden direct online getoond en binnen 72 uur geverifieerd
• Meer weten hoe deze reviewpagina tot stand komt? Lees dan hier meer.
• Wil je meer weten? Bekijk ons privacybeleid en ontdek hoe we omgaan met gegevens en reviews.