Slechte communicatie en bereikbaarheid
Op de 5de ontvingen wij een mail dat er op 6-2-2025 een onderhoudsbeurt gepland stond. Volgens ons stond die op de 18de. Daarom hebben wij die dag geprobeerd contact te krijgen met de werkplaats. Helaas werd de telefoon niet opgenomen. Wij hebben ook 2 terug bel verzoeken bij de centrale achter gelaten, maar helaas bleek het onmogelijk contact te krijgen. Op 6-2-2025 als nog naar de werkplaats gegaan. Er bleek inderdaad een fout te zitten in de gemaakte afspraak, maar we konden de auto achterlaten voor onderhoud. Omdat we 's middags nog niets gehoord hadden hebben we opnieuw herhaaldelijk gebeld, maar ook nu was de werkplaats niet bereikbaar. Om 16:50 werd gebeld dat de auto klaar was. Daarbij werd medegedeeld dat ze om 17:00 sluiten en niet bereid waren om te wachten tot ik de auto af kwam halen. Omdat ook onze andere auto (ZH-083-D) die dag in onderhoud was (en niet gereed ging komen die dag) en wij afhankelijk zijn van de auto (mijn vrouw is minder mobiel en afhankelijk van vervoer) ben ik met spoed naar de werkplaats gegaan om op het laatste moment de auto op te halen.
Het is mijn mening dat een betere communicatie en bereikbaarheid veel van de problemen opgelost zou hebben. Als excuse werd gegeven dat er zieken waren. Juist daarom had communicatie zowel de werkplaats als mij geholpen. Als ik tijdig duidelijkheid had gehad, dan had ik maatregelen kunnen nemen en daarmee ook mogelijk tijd/ruimte voor de werkplaats kunnen vrijmaken.