Van ontzorging naar meer zorgen
Als toekomstige huiseigenaar werd ik door Housing Heroes verleid met beloftes van "een warm nest, persoonlijk en met volledige ontzorging." Hun verkooppraatje beloofde een snelle betrekking van de woning door projectmatige voorbereiding en uitvoering, en een professioneel ingerichte woning zonder de zorgen van afstemming, planning en coördinatie.
Helaas bleek de realiteit verre van deze beloftes. Ten eerste bleek de oplevering van de woning niet "woonklaar." Beloofde meubels waren niet geplaatst bij de oplevering, en een mat voor de ingang van de woning werd pas een maand later geleverd. Deze gebreken benadrukken de mislukte planning en coördinatie van Housing Heroes, terwijl men beweerde deze volledig op zich te nemen.
Erger nog, direct na de oplevering ontstonden er ernstige problemen met het deurslot, waardoor we buitengesloten raakten. Ondanks diverse pogingen, was het onmogelijk om tijdig contact te krijgen met de klantenservice voor hulp. Dit resulteerde in geforceerde toegang tot onze woning, waarna Housing Heroes elke verantwoordelijkheid voor de schade ontkende.
Housing Heroes geeft als reactie: "er is navraag gedaan, de cilinder is er maar op 1 manier vast te zetten en dat is gebeurd." , maar de derde partij die ons heeft geholpen om het slot open te krijgen gaf duidelijk aan dat het cilinder niet vast is gezet door Housing Heroes en waren bekend met meerdere woningen in ons apartement complex waar Housing Heroes dit probleem heeft laten ontstaan
De beloofde "afstemming met de aannemer" en snelle oplossing van opleverpunten bleven ook uit. Het duurde twee maanden na oplevering om alle issues te verhelpen, ver buiten de gestreefde tien werkdagen.
Daarnaast waren er duidelijke afspraken gemaakt over de inrichting en afbouw van de woning, die naar mij