Terug

Beste Bouwer(s) 2020 en Beste Verbouwer 2020 bekend

Zoetermeer, 17 februari 2021 – Voor de vijfde keer op rij maakt vergelijkingswebsite bouwnu.nl de Beste Bouwer(s) en Beste Verbouwer van het Jaar bekend.

In de categorie Beste Bouwer (10-49 reviews) is M2 Bouw de winnaar. De Beste Bouwer (>50 reviews) is HMU Olsthoorn / ThuisinBouwen. En de Beste Verbouwer is Bouwbedrijf Hoogeslag. Deze drie bouwbedrijven ontvingen in 2020 gemiddeld de hoogste beoordelingen van consumenten.

De uitreiking van de begeerde prijzen vond deze week plaats bij de bouwbedrijven zelf. Normaal gesproken zetten we de genomineerden en winnaars letterlijk op het podium, zoals tijdens de Bouwbeurs in 2019  en live in de radiostudio van BNR in 2020. Dit jaar kan dat helaas niet, desalniettemin zetten we de winnaars in het zonnetje, want wat zij gepresteerd hebben is noemenswaardig!

Door klanten beoordeeld
Duizenden bouwbedrijven die actief zijn in nieuw- en verbouw profileren zich op bouwnu.nl zodat ze door hun klanten beoordeeld kunnen worden met reviews. Klanten geven op verschillende onderdelen een cijfer, waarna per bouwbedrijf een overall score prominent wordt getoond op www.bouwnu.nl.

Reviews over nieuwbouw en verbouw
Bouwbedrijven die zowel werkzaam zijn in nieuwbouw als verbouw kunnen feedback krijgen op beide expertises. Bij het bepalen van de Beste (Ver)Bouwer van 2020 is per prijs onderscheid gemaakt tussen de reviews met betrekking tot nieuwbouw en verbouw.

Beste Bouwer(s) 2020
In de twee categorieën voor de Beste Bouwer verkiezing hebben onderstaande bedrijven een podiumplaats gekregen, op basis van de beoordelingen van kopers in 2020. Opvallend is dat ThuisinBouwen twee keer in de top 3 staat in de categorie >50 reviews.

10 – 49 reviews
1e plaats: M2 Bouw
2e plaats: Bouwbedrijf Hoogeslag B.V.
3e plaats: Bouwbedrijf Westerhof B.V.

50 of meer reviews
1e plaats: HMU Olsthoorn | ThuisinBouwen
2e plaats: Bot & van der Ham | ThuisinBouwen
3e plaats: Heilijgers

Beste Verbouwer 2020
Saillant detail; in deze categorie vinden we Bouwbedrijf Hoogeslag nog een keer, maar dan op de eerste plaats! Het bedrijf wordt zowel door klanten van verbouw als nieuwbouw als klantgericht bouwbedrijf bestempeld.

10 of meer reviews
1e plaats: Bouwbedrijf Hoogeslag B.V.
2e plaats: Hammink Bouw en Vastgoed service bv
3e plaats: Aannemersbedrijf Goudriaan B.V.

Reacties winnende bouwbedrijven
Op de vraag waarom deze bouwbedrijven hoge beoordelingen ontvangen van consumenten op bouwnu.nl, zijn ze eensgezind over het positieve effect van duidelijke communicatie en een klantgerichte benadering.

Beste Bouwer 2020 (10 – 49 reviews)
Rick van der Most van M2 Bouw sprak twee jaar geleden vanaf deze zelfde podiumplek nog over hoe kwaliteit het uitgangspunt is en dat maatwerk en flexibiliteit vooropstaan in de bedrijfsvoering van M2 Bouw. “Dat geldt nog steeds. En wat ik daaraan wil toevoegen is dat je dicht bij je klanten moet staan. De eerste offerteopname doe ik altijd samen met mijn broer en compagnon Hans, in het bouwproces zijn we vervolgens nauw verbonden met de klant én we leveren samen op. We vullen elkaar goed aan, hoeven elkaar niet veel te vertellen. Dat is de kracht van ons familiebedrijf, maar ook van een goede samenwerking met onze onderaannemers en leveranciers. Ook hier speelt communicatie een cruciale rol: als de klant een probleem heeft, pak je het zo snel mogelijk op. Actie reactie. Die kernwaarde vind je bij al onze mensen (een groep van zo’n 15 timmerlieden), onderaannemers en leveranciers. Samen komen we altijd tot een oplossing voor een probleem; we doen het met zijn allen. En dat zie je terug in onze cijfers op bouwnu.nl.”

Beste Bouwer 2020 (50 of meer reviews)
John van der Ham spreekt namens HMU Olsthoorn | ThuisinBouwen en neemt voor de derde keer op rij de eerste prijs in deze categorie in ontvangst, onder de vlag van ThuisinBouwen Groep. “De groep bestaat uit vier bouwbedrijven en de voorgaande twee keer mochten we de eerste prijs met Bot & van der Ham | ThuisinBouwen aannemen. Toch went uitgeroepen worden tot Beste Bouwer zeker niet! Tegenwoordig kan iedereen goed bouwen, er zijn geen slechte bouwers. Het gaat erom dat je naar de klant luistert en op maat bouwt. Daarin is communicatie de belangrijkste component. Met HMU Olsthoorn | ThuisinBouwen doen we er alles aan om een woning op maat te maken. We lopen na de bouw niet weg, maar nemen de zorgen en stress weg door verder te gaan dan casco. Het gaat de klant om een droomwoning, en die realiseren we dan ook, inclusief keuken, badkamer(s), vloeren, wandafwerking en zelfs de tuin. Als je een auto koopt, wil je de banden of het stuur ook niet elders hoeven halen? En zo proberen we dat met een woning ook: we zetten een stap extra in het proces en in de producten zodat de klant meer dan tevreden is.”

Beste Verbouwer 2020 (10 of meer reviews)
Alex Bruggeman van Bouwbedrijf Hoogeslag komt ook al een aantal jaar steevast in de lijsten voor. Deze keer op de eerste plek. “De eigenaren en al mijn collega’s zijn ontzettend trots natuurlijk om hier een eerste plaats te krijgen én genomineerd te zijn in de categorie Beste Bouwer. De klant beoordeelt ons met mooie cijfers en positieve feedback omdat we laagdrempelig en benaderbaar zijn. Wij kennen nauwelijks hiërarchie in de organisatie en de klant is als een goede vriend: daar luister je naar. Als tijdens de bouw iets verandert, gaan we in gesprek. Samen met de klant schakelen we in situaties. Daarmee creëren we saamhorigheid en vertrouwen. Dat houdt ook in dat je eerlijk moet zijn naar de klant, hem blijft informeren en duidelijk bent over verwachtingen. Voor een bouwer is alles ‘simpel’, maar voor een klant is veel ‘nieuw’ en als je dat beseft, begrijp je dat je hem mee moet nemen in het proces. In ons eigen proces zorgen we voor duidelijke overdrachten van het oriëntatieproces en de verkoop naar werkvoorbereiding, uitvoering en oplevering. De klant is daar altijd bij betrokken, ook dat geeft vertrouwen en extra communicatiemomenten. Wat ik nog wel graag wil benadrukken is dat we deze prijs niet alleen met ons bouwbedrijf hebben verdiend, maar ook met al onze onderaannemers en leveranciers, die wij ‘de vrienden van Hoogeslag’ noemen. We doen het samen!”

Top 10
Deze maand wordt de volledige Top 10 van de drie categorieën bekendgemaakt. Want ook de bedrijven die niet op het podium stonden, maar wel in hun bedrijfsvoering een klantgerichte benadering toepassen, verdienen het om vermeld te worden. Houd daarvoor bouwnu.nl in de gaten.

====

Zie www.bouwnu.nl voor meer informatie