Terug

Travel Store en de wereld van Online Beoordelingen

Een weekje all-in naar Turkije, een op maat gemaakte rondreis door Indonesië, of toch een last minute naar Griekenland, waar je ook naartoe zou willen gaan; bij Travel Store ben je bij het juiste adres.

Travel Store haar expertise ligt bij het boeken van jouw droomvakantie; hier komt best wel wat bij kijken. Hun roots als familiebedrijf informeert hoe ze hierin te werk gaan. Bij Travel Store zijn ze trots op hun persoonlijke aandacht en service, onderdeel hiervan is het verzamelen en publiceren van klanten beoordelingen. Klantenbeoordelingen verzamelen is dé manier om je vinger op de pols van jouw klantenservice te houden, achteloos de grootte van je bedrijf!

Pittige tijden
“Je ziet geen gezicht, je bent een nummertje. Bij ons word je altijd direct geholpen… “.

Travel Store is zowel een offline als een online reisbureau. Afgelopen jaren zijn pittige tijden geweest. Dan praten we vooral over de vervelende Corona periode die in 2020 begon en daaropvolgend de drukte op Schiphol en andere luchthavens afgelopen zomer.

Hierdoor ontstond een trend: particulieren zochten namelijk steeds vaker en vaker weer de offline reisbureaus op in plaats van de online vakantie aanbieders. De onzekerheid van het boeken via online reisbureaus kwam op. “Je ziet geen gezicht, je bent een nummertje. Bij ons word je altijd direct geholpen. Er zijn geen wachttijden aan de telefoon, je hebt de mogelijkheid om persoonlijk één van onze vestigingen binnen te lopen, en je vragen direct aan ons te stellen. Dat maakt het verschil voor de klant”. Aan het woord is Danique, werkzaam op de afdeling marketing sinds november 2021.

Hoe gaan ze bij Travel Store om met reviews?
“Naast mijn marketingfunctie, beheer ik samen met mijn collega ook de chat op onze website. Hier ontvang je dan toch wel vragen van klanten, joh ik zie een slechte review bovenaan staan, wat is daar mee aan de hand?”

Eens in de maand op de maandag voert Danique alle e-mailadressen in en nodigt ze alle klanten, zowel tevreden als ontevreden klanten. Hierin wordt geen onderscheid gemaakt. Travel Store onderscheidt zich door in te zetten op persoonlijke aandacht en service en ze vragen dan ook een review over hun service, niet over de vakantiebestemming of het hotel waar de klant verbleef. Onlangs kampten ze met een negatieve review, die ook enige tijd bovenaan heeft gestaan. “Naast mijn marketingfunctie beheer ik samen met mijn collega de chat op onze website. Dan ontvang je toch wel vragen van klanten: joh ik zie een slechte review bovenaan staan, wat is daar mee aan de hand? Slechte reviews horen er nu eenmaal bij, maar het is dan ook de kunst om deze klachten weer goed op te lossen. Of om in ieder geval een antwoord te geven op een slechte review”.

Reviews zijn niet weg te denken bij. Het is namelijk een van het eerste waar een potentiële klant naar kijkt op het moment dat ze niet met je bekend zijn.

Tip van Danique: reageer op iedere review die je ontvangt. Positief of negatief. Op die manier straal je betrouwbaarheid uit. Voor nog meer persoonlijke benadering; verwijs in de reactie naar de bestemming (of bestelling – als je het over andere bedrijven hebt) die de klant geboekt heeft.
Op welk moment van de klantreis de klant dan ook contact met Travel Store opneemt; de klant is geen nummer. Ze weten wie je bent en dat vind een klant prettig. Dit is ook terug te zien in de reviews: veel klanten benoemen de Travel Agent met wie zij contact hebben gehad over hun vakantie. De reviews die binnenkomen zijn dus ook heel persoonlijk!